|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Katta er jojo-slanker!Jupp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Katta er jojo-slanker!Det gjør vår og. Vinteren er fetetid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Katta er jojo-slanker!Har en kastrert hund, og hans mat måles opp og serveres hver dag. Ellers blir han også bælfeit, noe verken knærne eller hjertet hans har godt av. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
![]() Sv: Katta er jojo-slanker!
Har alltid vært vant med at katter har tørrfôr tilgjengelig hele tiden. Og alle har regulert inntaket selv. Har hatt flere katter tidligere, men nå har ham blitt "enepus", så nå er det mulig å regulere matinntaket. Og er det jeg lurer på om jeg bør eller ei. Han er jo tynn som en strek hver sommer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Ja, fri tilgang, enn så lenge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
![]() Sv: Katta er jojo-slanker!Hører med til historien at hvis matskåla er tom, maser han som et sant mareritt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Katta er jojo-slanker!Hvis katta spiser tre ganger så mye som den skal så sier det seg vel egentlig selv at dere må posjonere ut? Jeg har bikkjer som maser på mat støtt og stadig, men de får ikke mer enn de skal ha.
![]() |
#11 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Katta er jojo-slanker!Vi har en kastrert hannkatt, innepus. Veterinæren understrekte at sånne ikke bør ha fri tilgang til mat hvis han ikke var fornuftig selvregulerende. Han får tilmålt mengde hver dag, og det hender han protesterer høylytt på det. Men denne slanker seg jo ikke på sommeren...
![]() |
![]() |
#12 |
![]() Sv: Katta er jojo-slanker!Niobe; gir du alt på en gang da? Eller fordeler du utover dagen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Katta er jojo-slanker!Hvis man føler seg «ond» ved å regulere mengde, så husk at det er ikke naturlig for rovdyr å ha mat stående framfor dem, alltid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Personlig pessimist
|
Han får alt på morgenen. Han spiser aldri opp alt med en gang, men det varierer en del når på døgnet han går tom. Og det stemmer som Charlie sier at ubegrenset tilgang på mat til enhver tid ikke er naturlig for en katt.
![]() |
![]() |
#15 |
![]() Sv: Katta er jojo-slanker!Okay, da får jeg tåle en litt misfornøyd katt framover. Og porsjonere ut godsakene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Katta er jojo-slanker!Min er også sånn - men han legger ikke på seg fullt så mye. Har tenkt at det er helt normalt, han rører seg jo knapt en meter om vinteren, men om sommeren er han konstant ute på vift. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Katta er jojo-slanker!Jeg tror ikke det er problem at katten slapper av og legger på seg litt mer om vinteren, men jeg tror ikke den har godt av å spise alt for mye likevel.
![]() |
![]() |
#19 |
endelig ferdig studert
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Katta er jojo-slanker!Det hjelper å gå over til annet tørrfor på vinteren også. Jeg brukte et med mindre fett/kalorier på vinteren, kjøpt hos veterinær.
![]() |
#20 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Katta er jojo-slanker!Hva slags for bruker du? Kattegutta våre åt oss omtrent ut av huset, og han ene ble skikkelig tjukk. Vi endte opp med å bytte for, kjøper vektkontrollfor for kastrerte hannkatter, og nå regulerer begge matinntaket helt fint sjøl. Vi fyller matskålene deres på morgenen, og da holder det fram til neste morgen.
![]() |
|
|