|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Budsjett japanreiseDet er vedtatt at det blir polentur for eldste sitt kull på ungdomsskolen om halvannet år. Jeg er ikke tilhenger av slike turer og har vel sagt klart i fra om det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
![]() Sv: Budsjett japanreiseVi har forresten aldri vært der før, så jeg lurer også på hvordan det er best å reise. Funker det bra å reise alene eller er det greit med en gruppereise i stedet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Budsjett japanreiseJapan er dyrt også maten. På pluss siden at de mest spennende aktivitene er gratis. Vi dro dit pre barn og forsøkte oss på budsjett varianten, vi unnet oss aldri noe annet enn vann til maten og spiste på billige steder ofte.Kostnad for 2 for 21 dager i 2001: 250 000.
![]() |
#4 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Budsjett japanreise
![]() |
#5 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Budsjett japanreiseHerlighet, man må kunne klare det på mindre enn det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
![]() Sv: Budsjett japanreise
Det var ganske langt over det jeg har mulighet til å sette av til en slik gave. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
interlektuell
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Budsjett japanreiseVi betaler godt under 40 000 i fly tur retur Tokyo, tre voksne og et barn. Hotell regner vi i underkant av 2000,- hver natt for alle. I tillegg kommer railpass hvis dere skal reise rundt (anbefales, selv om det er nok å se i Tokyo på en toukers tur). Vi betalte vel 14 000,- for to voksne og to barn i tre uker. Og så er det mat og losji. Det går fint an å spise billig med butikkmat eller småsjapper. Og så vil jeg anbefale Pasmokort til T-banen. Der er det mye å spare!
![]() |
#8 |
interlektuell
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Budsjett japanreiseVi spiste for mellom 5-10 000 Yen hver middag (1400 yen er ca 100 kr). En god hotellfrokost fyller opp, og så fylle litt på med Yakitori, mettende dampede boller med kjøttfyll eller annet snacks til middagen.
![]() |
|
|