|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Vanne ut salt fenalår og koke suppeKjøpte et fenalår før jul som rett og slett var alt for salt. Så det er masse igjen på det. Går det da an å legge det i vann for å gjøre det litt mindre salt før jeg koker suppe på det? Ser for meg at det blir for salt kraft om jeg bare koker det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: Vanne ut salt fenalår og koke suppeOg evt. hvor lenge bør det ligge i vann? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Vanne ut salt fenalår og koke suppeHvis det er helt så ville jeg skjært av noen stykker eller delt det litt opp på annet vis. Da tilsvarer det omtrent pinnekjøtt, og det foretrekker jeg å vanne ut omkring 18 timer, med skifte av vann to ganger. Men jeg liker ikke så godt salt.
![]() |
#4 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Vanne ut salt fenalår og koke suppelagde pinnekjøtt av store stykker, da la jeg det i vann først, før jeg skar det opp. Lettere å skjære når det har ligget i bløt. Sist redigert av Charlie : 13-01-18 kl 14:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Vanne ut salt fenalår og koke suppeDet gjør jeg hvert år med fenalåret etter jul. Får mannen min til å sage det i mindre stykker, vanner ut til dagen etter , og koker suppe på det.
![]() |
![]() |
|
|