|
Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Måtte dere lese om Christiane F på skolen?Da jeg for en del år siden ankom Bahnhof Zoo i Berlin hadde jeg levende bilder i hodet fra en av de bøkene og filmene som gjorde mest inntrykk på meg da jeg fikk på skolen. «Å være ung er for jævlig» het boka. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Måtte dere lese om Christiane F på skolen?Nei. Vi leste egentlig svært lite og i hvert fall ikke dette. (Jeg ELSKET norsk på vgs, og tror at jeg husker det meste av det vi leste om.)
![]() |
![]() |
#3 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Måtte dere lese om Christiane F på skolen?Nei, men jeg husker jeg leste den og den gjorde inntrykk.
![]() |
#5 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Måtte dere lese om Christiane F på skolen?Nei, den var ikke obligatorisk. Det var mange som leste den da vi gikk på ungdomsskolen.
![]() |
#6 |
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Måtte dere lese om Christiane F på skolen?Ja, vi hadde den. Var mye fokus på den på den tiden, og jeg husker også at det var foredrag, filmer osv. Gjorde sterkt inntrykk. Husker godt Farvel, Marita. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Textrovert
|
![]() Sv: Måtte dere lese om Christiane F på skolen?Vi leste den i tysktimen på videregående i 1986. Men ikke i noen andre sammenhenger. Jeg tror jeg har boka fortsatt.
![]() |
#9 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Måtte dere lese om Christiane F på skolen?Jeg har lest boka, i skolesammenheng, men jeg husker ikke om det var på ungdomsskolen eller videregående. Jeg husker også at min far reagerte på at det ble bannet i boktittelen på ei skolebok.
![]() |
#10 |
|
![]() Sv: Måtte dere lese om Christiane F på skolen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Måtte dere lese om Christiane F på skolen?Nei, men jeg så filmen. Og har hatt sprøyteskrekk siden, så sånn sett effektiv.
![]() |
#13 |
flisespikker
|
![]() Sv: Måtte dere lese om Christiane F på skolen?Nei, men vi så filmen på skolen. (Jeg leste boken selv, da, i tillegg til mye annen dop-er-helvete-litteratur som kom på den tiden.)
![]() |
#14 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() Sv: Måtte dere lese om Christiane F på skolen?Nei, men jeg leste den et par ganger. Jeg har boken fortsatt.
![]() |
#15 |
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Måtte dere lese om Christiane F på skolen?Ja. På ungdomsskolen. Husker at den gjorde stort inntrykk.
![]() |
#18 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Måtte dere lese om Christiane F på skolen?Nei, den leste vi ikke.
![]() |
#20 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Måtte dere lese om Christiane F på skolen?Tror ikke det.
![]() |
|
|