|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Vil lage en videotale til mannen i bryllupet men er helt blank, hjelp!Skal gifte meg om fire måneder og det nærmer seg med stormskritt. Mannen er en ekstremt dyktig taler og ikke et øye er tørt i rommet når han holder tale og jeg vet han kommer til å holde en tåredryppende tale for meg, grugleder meg.
![]() |
#2 |
koko
|
![]() Sv: Vil lage en videotale til mannen i bryllupet men er helt blank, hjelp!Hvis du har tilgang til Mac er iMovie enkelt å bruke. Jeg vet også at mange liker å bruke MovieMaker som Windows har.
![]() |
#3 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Vil lage en videotale til mannen i bryllupet men er helt blank, hjelp!Jeg har MacBook Pro, det er det jeg bruker hjemme. Må bare "gjemme" det vekk i en mappe han ikke har tilgang til siden vi begge bruker maskinen.
![]() |
#4 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Vil lage en videotale til mannen i bryllupet men er helt blank, hjelp!Du kan vel lage passord og? Kalle den for "syklusoversikt" eller noe som han sikkert ikke er så veldig interessert i? - evt kan man vel lagre icloud?
![]() |
#5 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Vil lage en videotale til mannen i bryllupet men er helt blank, hjelp!Ja, ellers så har jeg sagt til ham at jeg sannsynligvis kommer til å lage en slik tale i stedet for å fysisk holde tale, så han vet om det (var nemlig redd han kom til å bli skuffet først), så da sier jeg bare fra hvilken mappe han skal holde seg langt unna. Jeg vet han ikke snoker, han er ikke sånn.
![]() |
#6 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() Sv: Vil lage en videotale til mannen i bryllupet men er helt blank, hjelp!
![]() |
#7 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Vil lage en videotale til mannen i bryllupet men er helt blank, hjelp!IMovie er veldig greit til den slags. Du finner fort ut av det, det er lett å sette sammen bilder, filmsnutter, tekst og musikk. En ting som er greit å ha i bakhodet er at for deg som vet hva som kommer og hva som er på bildene, så er det lett å gjøre hver bildesekvens for kort. Folk må få tid til å se hva det er.
![]() |
![]() |
#8 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Vil lage en videotale til mannen i bryllupet men er helt blank, hjelp!Masse gode tips her, tusen takk! Det er akkurat sånt jeg trenger. Tenker at det fort kan gå for raskt ja, og kanskje også bli for langtekkelig, så jeg må være obs på begge deler. Nå har jeg funnet sikkert 30 bilder men skal ha flere, må finne flere bilder av mannens barndom. Jeg er veldig usikker på om jeg skal ha stemme på eller om det bare blir forstyrrende, at det kanskje er bedre med tekst og musikk.
![]() |
#9 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Vil lage en videotale til mannen i bryllupet men er helt blank, hjelp!Og ikke gjør den for lang. Jeg var for ikke så lenge siden i en dåp med bildesekvens som varte i 10 minutter (med nesten bare bilder av babyen). Velg heller ut de aller beste og koseligste minnene, enn å prøve å vise frem alt dere deler og alle fine bilder.
![]() |
#10 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Vil lage en videotale til mannen i bryllupet men er helt blank, hjelp!
Åh himmel, ja jeg er veldig obs på at det ikke skal bli kjedelig for gjestene. Kommer til å legge inn endel humor i bildesekvensene så det blir moro å se på. Skal spørre noen venner om hjelp til å få det skikkelig til, finpusse og sånt.
![]() |
#11 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vil lage en videotale til mannen i bryllupet men er helt blank, hjelp!Hadde ikke fått med meg at du skal gifte deg. Gratulerer! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Nymotens gammeldags
Takk for det.
![]() |
#13 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Vil lage en videotale til mannen i bryllupet men er helt blank, hjelp!Er det bare fire måneder til? FP-folka har mange gode tips. Mappa du skal bruke kan hete postlister-indre-gokk2017. Det bør være uinterressant nok for de fleste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Lysende norsk flaskekoker
|
![]() Sv: Vil lage en videotale til mannen i bryllupet men er helt blank, hjelp!Jeg tenker at du kan revurdere tale. Jeg er ganske så sippete selv, og har holdt noen taler som jeg aldri trodde jeg skulle klare å gjennomføre.Men det er rart med det, når jeg har stått der, så funker det likevel, uten sammenbrudd |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Vil lage en videotale til mannen i bryllupet men er helt blank, hjelp!Mens jeg hulket meg gjennom min og ville helst hatt det ugjort.
![]() |
#16 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2016
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
Et tips kan være å ha en del bilder av gjestene. Alle elsker å se seg selv |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Personlig pessimist
|
Eh, nei. Virkelig ikke.
![]() |
![]() |
#18 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2016
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
Hehe, joda. Det engasjerer mye mer enn 10 minutter med "baby løfter hodet" |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Vil lage en videotale til mannen i bryllupet men er helt blank, hjelp!Hehe, det blir nok ikke bilder av gjestene nei, med unntak av kanskje mora (med sønnen på fanget) og brødrene som små, evt kompiser i ungdommen (de som kommer i bryllupet) men da avtales det uansett med dem.
![]() |
|
|