|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() NSB Komfort vs Standard vs FamilievognJeg tror jeg kun har kjørt Komfort vogn på NSB Region, men vurderer nå Standard. Nå er vi tre stk, og lurer på om det er verdt de 300,- ekstra pr vei. For nå har også Standard lademuligheter, ikke sant? Da blir det i så fall veldig dyr te hvis vi går for Komfort...
![]() |
![]() |
#3 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() Sv: NSB Komfort vs Standard vs FamilievognFamilievogn er pes. Eg hadde kjørt standard, og heller tatt ein tur eller to med femåringen inn til leikegreiene underveis.
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: NSB Komfort vs Standard vs FamilievognFamilievogn er pes, og min kid har ikke hatt noen interesse av det siden han var kanskje 3-4. Det er egentlig ikke noe stas for annet enn småbarn. Veldig mye bråk.
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: NSB Komfort vs Standard vs Familievogn
Ja, mye bråk, men har også opplevd å være omtrent de eneste der.
![]() |
#7 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: NSB Komfort vs Standard vs FamilievognDet var godt jeg spurte etter erfaringer med Familievogn
![]() |
![]() |
#8 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: NSB Komfort vs Standard vs FamilievognHar reist i familievogn utallige ganger, og har aldri hatt problemer med det. Synes ikke der er pes i det hele tatt, men det er vel ulikt i hvilken grad man tåler barn rundt seg. Jeg lar meg svært sjelden stresse eller irritere av barn. Det jeg synes er fordel er ikke nødvendigvis lekerommet, at mine unger har behov for det, men at det er andre barn der, og jeg ikke føler at mine må ta like mye hensyn. Det er helt greit om de går litt fram og tilbake, skravler og ler. Da de var mindre ble de også ofte kjent med andre barn som de lekte med. Så jeg synes bare det er avslappende og greit egentlig.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 16-02-18 kl 22:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Sv: NSB Komfort vs Standard vs FamilievognDe kommer vel litt an på når/hvor dere reiser. Vi elsket familievogn da vi tok det en ukedag i januar, men det var ukedag og ingen andre passasjerer. Minste (7 år) satt i lekerommet og storkoste seg hele turen. Vi andre satt utenfor og slappet av.
![]() |
#10 |
Semiaktiv
![]() Sv: NSB Komfort vs Standard vs FamilievognDen største fordelen er vel kanskje at du er garantert å slippe fulle folk (delte vogn med et helt studentvors på heisatur til Oppdal sist jeg tok toget
![]() |
#11 |
Bedreviter
|
![]() Sv: NSB Komfort vs Standard vs FamilievognJeg liker familievognen. Minsta tilbragte hele togturen i lekerommet, og jeg kunne kose meg med bok eller film hele turen og slapp og stå og vente utenfor. Jeg syns ikke bråket er så farlig. Det er ikke alltid det bråker så mye heller (men direkte stille er det jo sjelden). |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Semiaktiv
![]() Sv: NSB Komfort vs Standard vs FamilievognJeg har heller aldri opplevd plagsomt mye bråk i familievogna. Bare vanlig lyd fra vanlige barn. Studentvorspielet bråkte mye mer, for å si det slik.
![]() |
#13 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: NSB Komfort vs Standard vs FamilievognDet kommer vel an på hva slags typer barna er. Mine trives veldig godt i vanlig kupé og har aldri savnet lekerom eller mulighet for å farte rundt. De sitter i setene sine og underholder seg selv. Dermed er det ikke vits å betale elstra for noe mer.
![]() |
![]() |
#14 |
Bedreviter
|
Familiekupé er gratis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: NSB Komfort vs Standard vs FamilievognVår familie på 5reiser standard, og synes det er greit. Barna sitter stort sett klistret til skjermer uansett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Semiaktiv
Du betaler ikke for familiekupé.
![]() |
|