|
Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Yes, we can!!
|
![]() Skikk og bruk når det ikke måkesSom noen kanskje har fått med seg, så har det snødd mye i Oslo i vinter.
![]() |
#2 |
Peppy!
|
![]() Sv: Skikk og bruk når det ikke måkesHeh, godt spørsmål. Vi kjører samme prinsipp hos oss, vi har gravd oss hvert vårt hull å sette bilen i. Men da naboen arrangerte bursdagsselskap i helgen så ble flere hull tatt av gjestebiler. Da ble det sinte naboer som kommanderte folk til å flytte bilene, som stod lovlig parkert tross alt. Pinlig affære. Ekstra ille er det fordi vi er flere latsabber/folk med ryggissues som ikke har gravd frem garasjene, slik at det blir flere biler i veien enn vanlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skikk og bruk når det ikke måkesGata er for alle. Er det parkering i gata som ikkje er merka, så kan jo kven som helst stå der? (Men dette er enkelt for meg å seie, med dobbelgarasje langt utpå på landet)
![]() |
#4 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Skikk og bruk når det ikke måkesJeg tenker at har man vanligvis en form for fast plass, at alle har sin bil rett foran sitt hus, så er det veldig rart å parkere bilen sin foran en annens hus fordi man ikke gidder/klarer å måke foran sitt eget. Samtidig er det jo fullt lovlig å parkere akkurat hvor man vil når det er gateparkering og det kan jo ha vært besøkende, så jeg ville sikkert blitt litt irritert, men synes det er å for langt å legge lapp på ruta som om man eier plassen.
![]() |
#5 |
|
![]() Sv: Skikk og bruk når det ikke måkesStår det ikke privat parkering, så parkerer jeg. Og skiter en lang grønn i om noen mener den plassen tilhører dem. Har heldigvis så stor plass utenfor eneboligen vår at det er plass til 6-7 biler. Hadde fremmede parkert der, hadde jeg nok stusset litt, all den tid det er privat eiendom. Men jeg hadde ikke blitt så veldig sur.
![]() |
#6 |
En som trener
|
![]() Sv: Skikk og bruk når det ikke måkesDet er jo uansett ikke lov å stille seg foran noens garasje? Det er det bare den som eier garasjen som har lov til, mener jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Skikk og bruk når det ikke måkesDet er jo LOV å stille seg også foran garasjen, i offentlig vei, tror jeg, men det er relativt opplest og vedtatt at det ikke er greit.
![]() |
#9 |
En som trener
|
![]() Sv: Skikk og bruk når det ikke måkesParkering forbudt foran garasjeport, står det her: https://www.tk.no/motornytt/her-er-d.../1-113-6563143 |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Skikk og bruk når det ikke måkesSe der, det visste jeg ikke, jeg trodde det bare var veldig, veldig uhøflig og stappteit.
![]() |
#11 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Skikk og bruk når det ikke måkesHan som parkerte i luka vår parkerte jo også i og for seg foran garasjeport, men jeg hadde følt meg litt dum om jeg hadde avkrevd gebyr, gitt at det ligger en haug på adskillige kubikk med snø mellom port og "luke".
![]() |
#12 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Skikk og bruk når det ikke måkesVeldig fjern problemstilling for meg, her har det ikke snødd på 40 dager i følge avisa i dag.
![]() |
#13 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Skikk og bruk når det ikke måkes
Hvis det er offentlig gate er det er nok bare parkeringsetaten som kan avkreve gebyr, ikke du.
![]() |
#14 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Skikk og bruk når det ikke måkesJa, skjønte det, mente "hadde ringt Bymiljøetaten og bedt dem skrive ut gebyr". Ser for meg parkeringsvakten klø seg i hodet og tenke sitt..
![]() |
#15 |
|
![]() Sv: Skikk og bruk når det ikke måkesJeg undrer litt på hvorfor man ikke skuffer bort snø så man kommer inn i garasjene sine. Men skjønner jo at ting vurderes annerledes av byfolk og utkantfolk. Jeg tror jeg hadde begått mange uskrevne feil og tabber om jeg hadde flyttet til en storby. :naiv:
![]() |
#16 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Skikk og bruk når det ikke måkesUff, det har vært helt krise her også men veien vår ble rensket sist uke så må er den bred og fin igjen.
![]() |
#17 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Skikk og bruk når det ikke måkesMan eier ikke den parkeringsplassen man har måkt i offentlig vei, nei. Der det er fri gateparkering, er det da lov å parkere også når det er kommet snø. Vi måker foran egen garasje og parkerer der. Men nå er jeg heldigvis i London og her er det ikke en eneste liten millimeter med snø.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Peppy!
|
![]() Sv: Skikk og bruk når det ikke måkes
Ja, altså, gateparkering er for alle. Men rimelig nabooppførsel tilsier nok at man ikke parkerer hvorsomhelst i gatestubben. Når Hansen har giddet å måke frem en plass til bilen så er det jo litt usselt av Olsen, som ikke gidder å måke, å rappe plassen Hansen har måkt. Ikke ulovlig, men litt kjipt gjort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Skikk og bruk når det ikke måkesJeg har i alle fall fått kjeft av illsint nabo for å ha tatt «hans plass». Som i rope fra verandaen og hytte med neven(!). I offentlig vei. Jeg tok hintet og flyttet bilen, for å si det slik. Smilte og vinket gjorde jeg også. Og ønsket en fortsatt fin dag. (Ingenting er som en god dose passiv-agressivitet. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|