|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hjelp til slektsforskning?Jeg vet det ligger tråder ute om dette fra før, men jeg vil gjerne høre om det er noen som har noen nye og gode tips til å grave frem slekta. Jeg holder på inne på MyHeritage, selv om jeg vet at dette kanskje ikke er det beste stedet. Jeg har ingen planer om å betale for det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Hjelp til slektsforskning?Det lure er ofte å starte ved dåpen til den siste personen man vet noe om. Finner man den, står foreldrene normalt der, med fødselsdato og -sted. Så kan man lete opp dåpen deres, og nøste videre bakover. Gamle kirkebøker finner du på Digitalarkivet.
![]() |
#3 |
|
![]() Sv: Hjelp til slektsforskning?Det beste stedet å begynne etter my heritage eller geni er gode bygdebøker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
![]() Sv: Hjelp til slektsforskning?Jeg fikk veldig god hjelp på slektsforum, jeg la inn et innlegg det i natt, og når jeg stod opp hadde en snill person funnet frem til slekta til bestefaren til mannen. Nå trenger jeg bare litt mer info for å komme meg videre i pappa sin slekt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjelp til slektsforskning?I folketellingene står det etnisitet, i alle fall i de traktene der det fantes forskjellige etnisiteter. Oldefaren min sine foreldre snakket dårlig norsk, og det står notert i folketellingene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
![]() Sv: Hjelp til slektsforskning?Jeg fant ut at det var ikke noe sameblod i familien til mannen, enn så lenge. Men oldemoren hans var kven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjelp til slektsforskning?Det er en del år siden jeg drev med dette, men da fikk jeg utrolig god hjelp på Statsarkivet. Det jobbet noen sjeler der som var utrolig flinke, og fant ut det meste. Vet ikke om alt er digitalisert nå og lagt ut på nettet nå? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|