|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Den store loppistrådenHer kan vi samle tips, triks gode råd for forberedelse, markedsføring og gjennnomføring av loppemarked som dugnadsform.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Den store loppistrådenJeg fortsetter med å fortelle litt om hvordan vi samler inn lopper. Vi har ikke noe eget lager, men vi holder til i et område hvor de aller fleste disponerer egne garasjer - så vi bruker korpsfamilienes garasjer til lagring før loppemarkeder.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Den store loppistrådenFølger for å suge til meg kunnskap, vi har et lite korps med ca 20 medlemmer og bosatt i en del av landet hvor dette med loppemarkeder ikke er like stort, men jeg har lyst å begynne i det små og arrangere loppesalg.
![]() |
#4 |
I mål
|
![]() Sv: Den store loppistrådenJeg har bare erfaring fra ett loppemarked, men mannen er nå med i loppekomiteen og korpset der lillesøster nå spiller har sin hovedinntekt fra to loppemarkeder. De tjener rundt en halv million hver gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Den store loppistrådenPøblis har bedt om at en tråd flyttes over hit, håper den kommer over. så gjentar ikke det jeg skrev der, foreløpig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
![]() Sv: Den store loppistrådenMen dere har gjerne erfaring fra noen år så noen har en viss i de om hva som er grei fastprising av klær? Jeg leverer bare klær i fretex og uff sine bokser, arver en søppelsekk hver sommer og betaler et pr hundrelapper for en pose eller to en gang eller to i å et, alt altså internt i slekt og famlie, så kjøpt og salg av klær har jeg ingen formening om reell prising av.
![]() |
#7 |
I mål
|
![]() Sv: Den store loppistråden
Det er 30 og 20 kroner og sånn, men det blir likevel mer penger av det enn at folk kom med en haug klær og klarte å få alt for en slikk og ingenting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
![]() Sv: Den store loppistrådenSånn ordning med levering av restavfall må defnitivt undersøkes, for de 600 kr pr familie vi har (hvor vi altså ikke benytter så mye av vår egentlig, så jeg kunne gledelig gitt bort et par hundre av dem egentlig, pleier låne bort kortet til pappa i desember...) er vel ikke egentlig nok. At man ikke kan ta mot alt er selvsagt vesentlig, og det får man vel erfaring med (muligens litt dyrekjøpt) etterhvert
![]() |
#9 |
I mål
|
![]() Sv: Den store loppistrådenJeg har vært med og sortert innkommende lopper, og man må være selektiv allerede der. Folk gir bort utrolig mye dritt. Gamle plastlommer, gamle russedresser med klissete kjærligheter, hullete klær etc. Vi kastet mye under sorteringen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Licence to thrill
Hos oss er det forbud mot kremkaker. Vi klarer ikke oppbevare dem godt nok ifht hygiene når de står ute hele tiden. For kakesalg er det bra å oppfordre til at man kan kjøpe med kakestykker hjem. Tror noen har litt sperre på å ta mat med ut, men inntekt er inntekt. Flere synes det er kjempehyggelig å kunne kjøpe med seg kake, om de vet det er "lov". |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
I mål
|
Ja, man kan også tilby en god pakkeordning. Vi har aluminiumsfolie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Men 100 000 er likevel mye penger, jeg synes vi hadde gjort det godt om vi fikk 30-35 000 i fortjeneste, da kunne jeg "forsvart det". Men deres er jo også vesentlig større enn hva vi kan satse på da.
![]() |
#13 |
Licence to thrill
For noen år tilbake da vi hadde "temaloppis", fikk vi netto 10 000 for en lørdag fra 10-14. Med bare barneklær, leker, barneutstyr av ulik art. Vi hadde da kafe og lodd på markedet, også. Dessverre kræsjet det med et annet barnearrangement i kommunen, så jeg tror vi kunne tjent mer en annen lørdag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
![]() Sv: Den store loppistrådenGreit med en avklaring på mulig fortjeneste, jeg tenker jo på sikt at vi kanskje kan utvide nok til å droppe det hersens papiret, men enn så lenge må vi nok begge deler. For vi et såpass små at jeg tørr ikke sikte på fullskala, for det må organiseres og bemannes.
![]() |
#15 |
I mål
|
![]() Sv: Den store loppistrådenVi har klær, sport/fritid, bøker, møbler, leker, finlopper (det er boller, lysestaker, servise og slikt). Innenfor klær har vi også en avdeling med stoff og sengetøy og sånt, og duker. Tror det var alt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Den store loppistrådenVi har Kjøkken - fin- og grov, leker, klær, barn-,dame- og herre, sko og vesker, kunst og kulturr - hvor vi har alt fra kunst, bilder, rammer til pynteting, sesongvarer (jul- og påskepynt). Vi har lintøy (sengetøy, duker etc). Elektro, sport og fritid (barnevogner og -utstyr er fritid. Det samme er kjæledyrutstyr som akvarier, bur og senger og sånn.) Vi har VIP/antikviteter/retro og kuriosa også har vi en STOR avdeling med bøker, med alt fra sjeldne førsteutgaver til pocket og tegneserier, cd'er og vinylplater, fagbøker, kokebøker, barnebøker etc. Bokavdelingen alene hos oss selger vanligvis for rundt 100 000 i løpet av en helg.
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Licence to thrill
![]() Sv: Den store loppistrådenTenker dere bør se litt hva som finnes rundt dere. Det er ikke bra i et lite lokalmiljø om man tråkker inn i beda til andre organisasjoner. Her har Lions boksalg, de selger kun bøker. Tror det har gått litt trått, de siste årene, men det kan være mer aktuelt andre steder, kanskje. I hvert fall er bøker "rent" avfall, så man ikke sitter med restavfallsproblematikk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
![]() Sv: Den store loppistrådenImponert over alt dere får inn, bøker som kan selge for 100 000????
![]() |
#19 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Den store loppistrådenEn annen organisasjon jeg er med i , har hatt flere damesko-, veske- og bijouteri-loppiser. Vi pleier å dra inn noen titusen på det også.
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Panzerekstremfeminist
|
Vi får inn MASSE bøker. Men vi holder også til i en MYE større kommune enn det du gjør.
![]() |
![]() |
![]() |
|
|