|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Protonterapeut
|
![]() [Spinoff] Hvilken bok har gjort dårligst inntrykk på deg?Det måtte vel komme?
![]() |
#2 |
flisespikker
|
![]() Sv: [Spin Off] Hvilken bok har gjort dårligst inntrykk på deg?De to bøkene jeg umiddelbart kommer på som jeg leste ferdig enda jeg ikke likte dem er Twilight og 50 Shades. Det er fremdeles ganske lett å putte på en femtiøring for å få meg til å rante om en av dem (jeg gjorde det senest i en lunsj på jobben for et par uker siden).
![]() |
#3 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: [Spin Off] Hvilken bok har gjort dårligst inntrykk på deg?Twilight har jeg ikke lest, ei heller sett.
![]() |
#4 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: [Spin Off] Hvilken bok har gjort dårligst inntrykk på deg?Den første jeg kommer på er Shantaram. Den virket lovende, men jeg orket ikke mer enn snaut halvparten, og selv det var for mye. Siste virkelige skuffelse var Saabye-Christensens Magnet.
![]() |
![]() |
#5 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Spin Off] Hvilken bok har gjort dårligst inntrykk på deg?50 Shades, den første. Jeg slet meg gjennom i ren trass - jeg gir ikke opp påbegynte bøker. De andre to begynte jeg ikke på.
![]() |
#6 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: [Spin Off] Hvilken bok har gjort dårligst inntrykk på deg?
Jeg fikk alle bøkene av svigermor (!), men klarte etter mye strev kun 1/4 av den første før jeg prakket dem på en venninne. Makan til møl! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
biffvase
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tom Bombadil kan ødelegge flyten for de fleste.
![]() |
#8 |
biffvase
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Spin Off] Hvilken bok har gjort dårligst inntrykk på deg?Jeg har prøvd meg på Halvbroren to ganger. Selv om jeg liker både den historiske settingen og jeg tror at jeg egentlig liker historien, så har jeg måttet legge den fra meg halvveis inn i boken hver gang. Tror ikke jeg gidder å prøve en tredje gang.
![]() |
#9 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: [Spin Off] Hvilken bok har gjort dårligst inntrykk på deg?Lars Saabye Christensens Bernhard Hvals forsnakkelser fra 2010. Direkte dårlig er ikke sikkert, men grufull historie og språk, på en nedstemt og trist måte. Jeg hadde den med på en ferie, uten plan B.
![]() |
#10 |
Glamorøs
|
![]() Sv: [Spin Off] Hvilken bok har gjort dårligst inntrykk på deg?Jeg måtte gi opp 50 shades. Jeg skummet og bladde og fant den gudsjammerlig kjedelig, platt, dårlig skrevet og med et budskap som er så insides TEIT at det er umulig å beskrive med ord. Jeg slettet den fra kindlen min, for jeg ble helt dårlig av å se den der.
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: [Spin Off] Hvilken bok har gjort dårligst inntrykk på deg?To forfattere jeg ikke får til og som jeg har prøvd meg på etter anbefalinger: john Irving og Paolo Coehlo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Sv: [Spin Off] Hvilken bok har gjort dårligst inntrykk på deg?Det handler litt om forventninger for min del, men "Arv og miljø" av Vigdis Hjorth svarte overhodet ikke til forventninger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Permakulturell
|
![]() Sv: [Spin Off] Hvilken bok har gjort dårligst inntrykk på deg?Eat pray love, eller hva den nå heter. Jeg leste en stund, og så la jeg den plutselig fra meg med et høylytt: "nei, nå GIDDER jeg virkelig IKKE lese ÉN ENESTE side til!"
![]() |
#14 |
|
Haha veldig gjenkjennbart, bare at jeg holdt ut den også. Det var fremstilt som "den" boken av flere jeg kjenner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Tøff
|
Jeg har som mantra at det er bedre at folk leser tull fremfor å ikke lese i det hele tatt. Med unntak av disse "bøkene"! :åndssnobb:
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic. Terry Pratchett Sist redigert av Pappalille : 05-03-18 kl 12:06. Årsak: La til litt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: [Spin Off] Hvilken bok har gjort dårligst inntrykk på deg?Fra ungdommen husker jeg den store skuffelsen da jeg omsider leste ei av "Bøgenæs beste" (Evy Bøgenæs). Alle jentene i klassa var ville etter disse bøkene, og det var alltid lange ventelister på skolebiblioteket. En gedigen skuffelse. Jeg prøvde meg på opptil flere av dem, og de var alle like dårlige og forutsigbare.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 05-03-18 kl 14:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
One of These Days
|
Hahahaha... den kom jeg aldri gjennom heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
intro
|
![]() Sv: [Spin Off] Hvilken bok har gjort dårligst inntrykk på deg?En krimbok av Liza Marklund som jeg fant i papirkurven hos moren min.
![]() |
![]() |
#19 |
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Spin Off] Hvilken bok har gjort dårligst inntrykk på deg?Sofies verden. Husker jeg ble kjempeskuffet, den klarte bare ikke å fenge. Og "alle" likte den, følte jeg😂 |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Tegn til kjærlighet skulle jeg inn for å skrive opp også |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|