|
Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Barn: Hørselsvern til konsertMaverick eller andre kan kanskje hjelpe meg litt her
![]() |
![]() |
#2 |
biffvase
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barn: Hørselsvern til konsertHenger her, lurer på det samme. Ungene, spesielt største, blir veldig svette av hørselvernene de har fra Peltor KID.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Barn: Hørselsvern til konsertKan ørepropper være noe? 7-åringen min og jeg bruker disse. http://orepropper.no/butikk/macks-sa...ropper-10-par/ Han nekter å bruke Peltor KID fordi de er varme og stramme.
![]() |
![]() |
#4 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Barn: Hørselsvern til konsertMin erfaring er at skumplugger er for store for småbarneører (men det er jo forskjell på øregangen til kids, så det koster ikke mye å prøve), og det sies at de «gummi-juletrærne» beskytter bedre mot farlige lydbølger, men de tar bort mindre faktisk lyd da.
![]() |
#5 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Barn: Hørselsvern til konsertJeg har kjøpt Pluggies fra Alpine til de små jeg har med på konserter. Fikk anbefaling fra en trommis jeg kjenner, og det virker som barna synes de er behagelig og de demper tydeligvis godt. Den ene er veldig ømfintlig for lyd men med disse pluggene har hun det superflott på konsert.
![]() |
#6 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Barn: Hørselsvern til konsertJeg har fått anbefalt (men glemt å kjøpe) ørepropper fra Enklere liv av en av de andre slagsverkermamma'ne. Proppene demper den skadelige lyden, men uten å sperre ute f.eks. beskjeder fra dirigenten. De burde funke på konsert også.
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Barn: Hørselsvern til konsert
Det er min erfaring også, og de er forsåvidt alt for store til meg. Men de jeg linket til er små og passer både meg og 7-åringen.
![]() |
![]() |
#10 |
Populærkulturjunkie
|
![]() Sv: Barn: Hørselsvern til konsertDet beste er å bruke plugger som demper trykket men ikke tar noen frekvenser. Jeg har et par som jeg fikk spesiallaget i min tid i musikkbransjen og de er helt suverene. Men noe tilsvarende det Nextlife anbefaler her over vil fungere aldeles utmerket, og er mer behagelige enn hodeklokker dersom barna takler å ha noe i ørene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Barn: Hørselsvern til konsertTakker for innspill! Jeg prøver å finne Alpine Pluggies i Oslo sentrum i håp om å få tak i det før konsert.
![]() |
![]() |
#12 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Barn: Hørselsvern til konsertDisse bruker 10åringen og brukte de mye når han spilte i korps. Han har autisme spekter diagnose og blir lett stresset av lyder. Disse fjerner støtet og det verste men han hører det viktige. Lite synlige og behagelige noe som er viktig for han. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Barn: Hørselsvern til konsertJeg har noen gjennomsiktige propper fra 3M som jeg bruker dersom jeg blir sittende bak en gong eller ambolt (true story) på en konsert med masse f. Nå er litt av poenget for min del at de er superenkel av og på, diskret og slipper igjennom en del. Jeg klarer å synge med en av dem i (har ikke prøvd med to, men det tror jeg ikke jeg orker heller). Også kommer de med en liten oppbevaringseske.
![]() |
|
|