|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Noen som har erfaring med små burdyr?Vi vurderer å kjøpe oss et lite dyr. Mest fordi vi mener at barna har godt av å lære seg å omgås dyr, og fordi det på en måte får trent opp omsorgsevnen deres.
![]() |
#2 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Noen som har erfaring med små burdyr?Kanin kan stå ute hele året dersom den er vant med det/blir vant med det, men det beste er selvsagt at den får stå godt og varmt på vinteren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Originala
|
![]() Sv: Noen som har erfaring med små burdyr?Min eneste erfaring er hamster. Pappa gikk med på å gi meg et burdyr da hunden vår kom løpende med et hvitt hamster i munnen. Han hadde jo såklart ikke hjerte til å knerte det halvdøde dyret som hang i kjeften på bikkja vår. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Noen som har erfaring med små burdyr?Ja, hamster har jeg ikke særlig sansen for. De er for små og rare. Jeg hadde hamster da jeg var liten, og husker at det var mer mas enn kos.
~Maybe it's time to heal~ Sist redigert av Kirsebær : 13-07-07 kl 18:49. Årsak: Det heter hamster. ikke Jamster... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Noen som har erfaring med små burdyr?Anbefaler rotte. Hamster er usosiale dramaqueens (usosiale pga. nattdyr som blir gretne hvis man leker med dem på dagen og dramaqueens fordi de reagerer helt ut av proporsjoner hva man gjør med dem). Kaniner og marsvin responderer lite på sosial kontakt (lett asosiale) og har lite uttrykksfullt kroppsspråk som resulterer i at når du først ser at de er syke så er de allerede dødsens. Har ingen erfaring eller kunnskap om chinchilla.
![]() |
#6 |
Etylbarbital
![]() Sv: Noen som har erfaring med små burdyr?Rotters gjennomsnittelige levetid er 2 år - de lever vanligvis 1-3 år. Jeg har aldri lest at de kan leve 6-9 år. Hvor har du lest det, Fruktflua?
![]() |
#7 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]() Sv: Noen som har erfaring med små burdyr?
Vi har hatt mange kaniner (sikkert 14-16), marsvin,chinshilla og hamster.Dverghamstrer
![]() |
#8 |
Etylbarbital
![]() Sv: Noen som har erfaring med små burdyr?Kan anbefale å lese her hvis du er interessert i rotter: www.tamrotter.com
![]() |
#9 |
Sperret
![]() Sv: Noen som har erfaring med små burdyr?Søsteren min hadde en rotte som levde i 5 år. Den døde av kreft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Passiv
|
![]() Sv: Noen som har erfaring med små burdyr?Jeg ville også valgt en rotte. De er herlige dyr, intelligente og sosiale og ikke sånne fæle nattdyr. Hadde to rotter da jeg gikk på gymnaset, men ble dessverre allergisk. Min store sorg. |
![]() |
![]() |
#11 |
Sperret
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Noen som har erfaring med små burdyr?En av guttene mine hadde en hamster. Jeg må ærlig innrømme at jeg syns det er lite stas med sånne dyr i bur. Det lukter, det må rengjøres veldig ofte (...barn blir ofte lei ganske fort så mamma må overta), og jeg syns ikke det er den helt store kontakten man får med dyret. Fra dyrets side: Hvor gøy kan de ha det inni det lille buret? Sant å si syns jeg det er litt dyreplageri. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Passiv
|
![]() Sv: Noen som har erfaring med små burdyr?Rottene mi var bare i bur om natta. Ellers var de med meg overalt. Den utgamle historielæreren min synes det var dødskult med rotte i timen. |
![]() |
![]() |
#14 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Noen som har erfaring med små burdyr?Rotter, helt klart. Hannrotter lukter ille, men hunnrottene lukter egentlig ganske godt. ROtter er svært kommunikative og intelligente.
![]() |
#15 |
♥ ♥ ♥
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Noen som har erfaring med små burdyr?Jeg kunne tenkt meg å skaffe en marsvin til Christian (eller meg) så vi kan ha et dyr å kose med. Vi har jo fisker men de kan man ikke akkurat kose med selv om det er veldig koselig å ha de.
![]() |
#16 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Noen som har erfaring med små burdyr?Rotter, uten tvil. Jeg har hadde rotter i flere år og det er det dyret jeg har trivdes best med (mer enn katte og hund). To av rottene jeg hadde på ungdomsskolen var så tamme at jeg kunne slippe de ut ute og de kom når jeg ropte. De fikk være mye ute av buret sitt, alltid når jeg var hjemme og de var helt herlige. Du må velge hetterotte, ikke ørkenrotte. Hetterottene er mer lærevillige og tåler tøffere behandling.
![]() |
#17 |
Passiv
|
Har hatt to hetterotte-gutter, to kule fyrer som var høyt og lavt. |
![]() |
![]() |
#18 |
Står på egne ben
![]() Sv: Noen som har erfaring med små burdyr?Jeg ville ikke anbefalt marsvin til små barn. De tåler lite og blir lett redde. Kan rett og slett bli skremt til døde, og de tåler lite klemming. Hamster er et dyr jeg ikke hel blir klok på hvorfor folk vil ha. Nattdyr som bråker om natta og sover hele dagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Truth is in the x-files
|
![]() |
#20 |
Guardian of the galaxy
|
![]() |
|
|