|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Lydbøker hvor innleser lager stemmer og dialekter til ulike karaktererJeg er glad i lydbøker og jeg synes mange har veldig gode innlesere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Lydbøker hvor innleser lager stemmer og dialekter til ulike karaktererJeg hører ikke på lydbøker, men kan levende forestille meg at det der kan bli litt «Tre nøtter til Askepott». Hørtes veldig forstyrrende ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
maler
|
![]() Sv: Lydbøker hvor innleser lager stemmer og dialekter til ulike karaktererJeg liker sånt veldig godt hvis det er godt spilt. Men har bare vært borti på engelsk. På norsk kan det nok bli slitsomt hvis det er karikaturer av dialekter.
![]() |
#4 |
can-jur
|
![]() Sv: Lydbøker hvor innleser lager stemmer og dialekter til ulike karaktererJeg liker veldig godt at det er forskjell på de forskjellige personene. Men det må være bra, ikke overdrevent eller kleint.
![]() |
![]() |
#5 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Lydbøker hvor innleser lager stemmer og dialekter til ulike karaktererJeg hører ikke lydbøker, men som Filifjonka, så syns jeg det høres ut som en forstyrrende greie.
![]() |
#6 |
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lydbøker hvor innleser lager stemmer og dialekter til ulike karaktererJeg hører mye på lydbøker, og jeg liker at de forandrer stemmen til forskjellig karakter. Men som de andre sier; det må gjøres troverdig. Ellers blir det bare forstyrrende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Lydbøker hvor innleser lager stemmer og dialekter til ulike karaktererFor meg er det merket på en god lydbok: at hver sentrale karakter i boken har sin egen karakteristikk eller særegne måte å snakke på, men det må jo gjøres ordentlig. Når det er godt gjort, tenker jeg ikke over det i det hele tatt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Lydbøker hvor innleser lager stemmer og dialekter til ulike karaktererEg misliker det på det sterkaste. Særleg Trini Lund - ho får det ikkje til i det heile tatt. Eg er meir tilgivende overfor Lasse Lindtner der, sjølv om det er forstyrrende synest eg det fungerer. Men Trini Lund har eg svartelista etter ei av Anne Holt-bøkene, der ho laga altfor mange dialekter.
![]() |
![]() |
#10 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Lydbøker hvor innleser lager stemmer og dialekter til ulike karaktererJeg HAR hørt lydbøker av begge typer, ikke hele bøker, men jeg kjenner konseptet godt nok til å vite at det som fungerer for meg er en jevn, behagelig stemme som leser boka uten noe skuespill og andre stemmer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
A friend with benefits
|
![]() Sv: Lydbøker hvor innleser lager stemmer og dialekter til ulike karaktererJeg likte mye bedre Trini Lunds opplesning av Karin Fossum-bøkene enn Oftebro sine. Det blir for mye greier, men jeg liker bøkene, så jeg holder ut.
![]() |
#12 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Lydbøker hvor innleser lager stemmer og dialekter til ulike karaktererHvis Stephen Fry gjør det er det greit, de fleste andre klarer det ikke godt nok. Gisken Armand er bra, Kim Haugen er bra og så er Trond Brænne fin i de få bøkene som er tilgjengelig.
![]() |
#13 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Lydbøker hvor innleser lager stemmer og dialekter til ulike karaktererJeg liker det når de lager små kast i stemmen, slik at det er lett å høre hvem som sier hva. Jeg liker ikke når det blir en parodi på Radioteateret.
![]() |
#14 |
...we have cookies
|
![]() Sv: Lydbøker hvor innleser lager stemmer og dialekter til ulike karaktererJeg hører for det meste bare på engelske bøker (siden jeg har audible-ab.) og Neil Gaiman sine bøker, lest av forfatteren selv, er en fryd å høre på. Det er en del andre opplesere jeg virkelig liker, og jeg har begynt å høre på andre forfattere bare på grunn av oppleseren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Lydbøker hvor innleser lager stemmer og dialekter til ulike karaktererJeg liker ikke lydbøker, mye fordi oppleseren og jeg er helt uenige om hvordan boka skal høres ut.
![]() |
![]() |
#16 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Lydbøker hvor innleser lager stemmer og dialekter til ulike karaktererHører egentlig bare på lydbøker til ungene på biltur.
![]() |
#17 |
|
![]() Sv: Lydbøker hvor innleser lager stemmer og dialekter til ulike karaktererJeg kom på en bok som ble too much for meg. «Rampete Robin er syk» tror jeg den heter. Den ble spilt i bilen på tur til svigers, noe ungene elsket, men for meg ble det too much skriking og brekningslyder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Lydbøker hvor innleser lager stemmer og dialekter til ulike karakterer
Ja! Eg ler meg ihjel av den prinsestemmen og Ungen lurer på kva som er morsomt.
![]() |
![]() |
#19 |
Tøff
|
![]() Sv: Lydbøker hvor innleser lager stemmer og dialekter til ulike karaktererJeg og er en stor fan av Pulverheksa lydbøkene.
![]() |
#20 |
maler
|
![]() Sv: Lydbøker hvor innleser lager stemmer og dialekter til ulike karaktererMens Lillesøsterbøkene er perfekt lest.
![]() |
|
|