|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
maler
|
![]() Kan dere anbefale norske bøker til tenåringer?Gutter 14 og 16 år trenger å lese bøker på morsmålet sitt. Har dere noen bøker å anbefale?
![]() |
#2 |
trøtt
|
![]() Sv: Kan dere anbefale norske bøker til tenåringer?Norsk krim? Bør være en del å velge i der... Fantasy? Bing og Bringsvær har skrevet mye bra. Siri Pettersens «Ravneringene» Norsk SF: Bøkene til Erik Martenson «Den siste navigatør»
![]() |
#4 |
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan dere anbefale norske bøker til tenåringer?Vindens navn og En vis manns frykt av Patrick Rothfuss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
maler
|
![]() Sv: Kan dere anbefale norske bøker til tenåringer?Krim kan funke, fantasy også, sikkert også annet. Men vi er nok forbi barneboksortimentet.
![]() |
#6 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Kan dere anbefale norske bøker til tenåringer?Kan finne gode tips her:
![]() |
#10 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Kan dere anbefale norske bøker til tenåringer?Tom Egeland har noen bøker som fenget min tenåring ifjor sommer. Han liker egentlig ikke å lese. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Kan dere anbefale norske bøker til tenåringer?
Forfattaren er ofte på skulebesøk på ungdomstrinnet, så eg trur den er innafor.
![]() |
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Kan dere anbefale norske bøker til tenåringer?Min 13-åring har slukt alt av Rick Riordan (Percy Jackson, Kanekrønikene, Magnus Chase).
![]() |
#13 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Kan dere anbefale norske bøker til tenåringer?De voksne hos oss slukte Ravneringene av Siri Pettersen. Dersom de liker litt eventyr og spenning, så tenker jeg at de kan fenge bra.
![]() |
#14 |
Leser
|
![]() Sv: Kan dere anbefale norske bøker til tenåringer?
Ingen sjangertips?
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 19-03-18 kl 10:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Kan dere anbefale norske bøker til tenåringer?Jeg synes at I morgen blir alt mørkt av Sigbjørn Mostue er veldig spennende - han er en god forteller som skriver spennende bøker. Vi hadde besøk av han i en vg3-klasse, og de satt med stjerner i øynene og var tilbake i yngre dager - han leser inn egne bøker, og det var nesten som å ha radioen på besøk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
flisespikker
|
![]() Sv: Kan dere anbefale norske bøker til tenåringer?I morgen blir alt mørkt, og oppfølgeren (som jeg ikke husker tittelen på) likte min sønn veldig godt også.
![]() |
#17 |
maler
|
![]() Sv: Kan dere anbefale norske bøker til tenåringer?Takk for mange gode tips! Dette kom etter å ha hjulpet to unger med prosjekt, og det gikk opp for meg at de skriver norsk som om engelsk er førstespråket... Jadda.
![]() |
|
|