|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Påskebrunsj - noen ideer?Har bestemt meg for pai av ett eller annet slag, ellers er jeg blank. Når går brunsj over i lunsj forresten? Tenkte å invitere til 12-13-tiden. Må uansett ha mye forskjellig på bordet. Hva ville dere likt å få servert? Forslag anyone? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Påskebrunsj - noen ideer?Pai med brokkoli og bacon er godt. Noen gode salater?
![]() |
#3 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Påskebrunsj - noen ideer?Jeg ville likt å få rundstykker, laks, eggerøre, godt hjemmelaget syltetøy.
![]() |
#4 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Påskebrunsj - noen ideer?En god salat med mye godt i.
![]() |
#5 |
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Påskebrunsj - noen ideer?Rundstykker, eggerøre, laks, spekeskinke, brie og et par andre oster.Litt forskjellige grønnsaker som tilbehør
![]() |
#6 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Påskebrunsj - noen ideer?Jeg blir glad for salat/pastasalat. Og suppe, når jeg kan spise det. 12-13 tiden er det utvilsomt lunsj. Brunsj er jo mellom frokost og lunsj, og senest kl 11, vil jeg si.
![]() |
![]() |
#8 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Påskebrunsj - noen ideer?Vi pleier å ha litt lettvint småvarmt, for eksempel en pai, eller et fat karbonader på lunk i ovnen, og så alminnelig pålegg med diverse grønt oppskåret som passer. Litt ost, kjøttpålegg, agurk/paprika/tomat, løk hvis karbis, majones... Kokte egg med eggedeler, eller røkelaks og eggerøre. Litt godt syltetøy er det alltid noen som har lyst på. Så smører folk det de vil ha selv. Kaffe, te, en kanne saft, en flaske vann. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Påskebrunsj - noen ideer?Hvis det er brunsj, er det før lunsjtid. Ca. kl 11 vil jeg si. Til en brunsj får man det man ellers ville fått til en ekstra god frokost, pluss et par mer spennende ting, varme eller kalde. Er det senere, er det lunsj. Da dropper man det typiske frokostpålegget etc. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Påskebrunsj - noen ideer?Gul ostekake eller gulrotkake er hyggelig til en påskebrunsj/lunsj. Eggesalat likeså. Evt. rester av lammelår med noe tilbehør. Det er i alle fall sånne retter som gjør det hele litt mer påskete. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|