|
Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter! |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
© All rights reserved
|
![]() Rettskriving (eller manglende rettskriving) på FBJeg må bare få ut litt gruff, eder og galle, og tenkte at dette var rette underforumet. Sist redigert av 007 : 03-04-18 kl 16:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rettskriving (eller manglende rettskriving) på FBGruffer også. I tillegg hopper jeg over alle innlegg på dialekt for jeg blir bare sur av å lese....
![]() |
#4 |
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rettskriving (eller manglende rettskriving) på FBJeg gruffer også!
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Rettskriving (eller manglende rettskriving) på FBEller: "Da du strikker sokker, hva slags garn bruker du da?" |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Rettskriving (eller manglende rettskriving) på FBJeg gruffer med dere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Rettskriving (eller manglende rettskriving) på FBJeg er en gruffer jeg også.
![]() |
#10 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Rettskriving (eller manglende rettskriving) på FBNoen selger et "gravid belte" i en salgsgruppe. Jeg klør i fingrene etter å spørre om når det lille beltet blir født.
![]() |
#11 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Rettskriving (eller manglende rettskriving) på FBJeg har ei venninne som alltid skriver på dialekt og jeg får helt spader av det. I tillegg til at hun forkorter alt. «Eg e heme. Korti komr du?»
![]() |
#12 |
Fornøyd
|
![]() Sv: Rettskriving (eller manglende rettskriving) på FBJeg blir sprø av sånt!
![]() |
#13 |
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rettskriving (eller manglende rettskriving) på FB
.. og når jeg først gruffer over uttrykk i strikkegrupper:"Genser fersk av pinnene" eller "lue hoppet av pinnene i kveld". Bare jeg som synes det høres veldig snålt ut?
![]() |
#14 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() Sv: Rettskriving (eller manglende rettskriving) på FBGruff herfra også. Godt å se at vi er flere.
![]() |
#15 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Det er jo språklige bilder; synes de er illustrerende og fine (men i ferd med å bli litt oppbrukt).
![]() |
#17 |
ej ikke møjkets heije
|
Men har ikke da/når-bruk blitt klammeform, og altså lovlig i bruk i ikke-offisielle dokumenter?
![]() |
![]() |
#18 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Rettskriving (eller manglende rettskriving) på FBJeg har ikke vitenskapelig belegg for dette. Jeg bare synser her, men jeg tror SoMe er bra for utviklingen av språket. Jeg tror folk alltid har skrevet dårlig, fullt av stavefeil eller på dialekt, men vi har aldri sett skriftlige uttalelser fra slike folk tidligere, for de har aldri uttalt seg offentlig i skriflige kanaler tidligere. Jeg kan ikke tro annet enn at det alltid er en god ting å trene på å skrive, og jeg kan ikke skjønne annet enn at aktivitet på sosiale medier gjør at folk skriver mer enn de ville gjort ellers. Og altså at de fleste utvikler språket sitt i positiv retning på sikt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Rettskriving (eller manglende rettskriving) på FBNår det er sagt, så får jeg selvsagt også neller av dårlig skriftspråk, stavefeil og dialektskriving, så klart. Vi får bare verne om kjære FP så lenge det lar seg gjøre og nyte det vi har her. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|