|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Fjellpiper
|
![]() 6 dager mellom Stockholm og BerlinJeg har endelig fått gjennomslag for feriereise med tog i sommer. Minstemor (11 år) og jeg reiser alene første halvdel av ferien og skal møte mann og sønn i Berlin. Vi tar nattog fra Narvik til Stockholm, og har så ca 6 dager på oss før vi skal være i Berlin. Spørsmålet er hva vi skal gjøre. Alternativer jeg har vurdert: |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: 6 dager mellom Stockholm og BerlinKjør fra f.eks Kiel bort til Gdansk. Fantastisk tur med nydelige steder, og sydenstemning hvis været blir bra.
![]() |
#3 |
|
![]() Sv: 6 dager mellom Stockholm og BerlinMå dere booke lang tid på forhånd? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: 6 dager mellom Stockholm og BerlinTakk for alle tips! Jeg har foreløpig landet på å bestille overnattinger i Stockholm og København. Mest av hensyn til enklere reise. Jeg hadde egentlig forelsket meg litt i øya Rügen, men da jeg oppdaget at det tok 6 timer med tog fra Stockholm til Trelleborg for å reise videre 4 timer med båt ble det litt langt i forhold til direktetogene som går mellom Stockholm og København, og København og Berlin. Tenker at vi kanskje må starte livet som togferierende litt enkelt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: 6 dager mellom Stockholm og BerlinJeg var nettopp i København med min 10-år gamle datter. Hun elsket Zoologisk Have (buss fra sentrum stopper like utenfor), det var nok høydepunktet for henne. Hun koste seg ellers med bare å rusle rundt i gatene, få kakao på et av serveringsstedene på Nyhavn, kikke i Legobutikken på Strøget, til tross for at hun ikke lenger leker med lego, og var overraskende fascinert inne på Ny Carlsberg Glypotek (ligger rett ved Tivoli). Reklameplakaten utenfor fortalte nemlig om "glemte skatter fra romertiden", og de har nylig hatt om romertiden på skolen, så det ville hun inn og se. I tillegg ble hun (og jeg) veldig fascinert av selve bygningen, særlig vinterhagen i midten, der satt vi en god stund.
![]() |
#6 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: 6 dager mellom Stockholm og BerlinZoo i Kbh er veldig fint og hyggelig, absolutt. Sjekk programmet for dagen, så dere får med dere de ulike matetidene. Zoo har også ulike aktiviteter noen ganger (da vi var der, lagde vi papir av elefantbæsj |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Sv: 6 dager mellom Stockholm og BerlinGlyptoteket i København er bra ja! Der kan man se ekte egyptiske mumier, noe mine unger synes er spennende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
heimføing
|
![]() Sv: 6 dager mellom Stockholm og BerlinGlyptoteket anbefales! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Glamorøs
|
![]() Sv: 6 dager mellom Stockholm og BerlinArgh, nå hadde jeg laget er LAAAAANGT innlegg med masse lenker til steder i både Stockholm og Købehavn, også greide jeg å søke etter adressen til Glyptoteket i samme vindu.
![]() |
#10 |
heimføing
|
![]() Sv: 6 dager mellom Stockholm og BerlinEnig med Tallulah når det gjelder zoo, både jeg og arvingen, dyrehager og sirkus styrer vi unna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: 6 dager mellom Stockholm og BerlinKøbenhavn:
![]() |
|
|