|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Leiebil USADet finnes faktisk ikke en egen tråd om dette, men vet det er mye kunnskap om det her på FP
![]() |
![]() |
#2 |
#IsItOctoberYet?!
![]() Sv: Leiebil USAJeg kan jo starte med å dele erfaringer jeg husker i hvert fall
![]() |
![]() |
#3 |
Klar
|
![]() Sv: Leiebil USAJeg bestiller der jeg finner det billigst, tror det var gjebbom cartrawler sist. Endte med bil hos budget, tror jeg det var. Vi skulle hente ut og levere bil i ulike stater og det er det store prisforskjeller på mellom selskapene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Leiebil USAMannen min har gullmedlemskap i Hertz gjennom jobb, så vi bestiller hos dem. Veldig god service, vi får alltid større/bedre bil enn vi har bestilt, og begge gangene har vi fått gode seter til barna. Men vi hadde med bakovervendt sete til minsten da han var 1,5 år. Vi har hatt brikke i bilen for bompasseringer og aldri hatt trøbbel med det. Jeg har rullestol og handikap-bevis. I noen stater, f eks. Texas, kan man bruke samme beviset som hjemme, mens i Florida må man innom DMV og få midlertidig bevis. Det går veldig kjapt og greit.
![]() |
![]() |
#5 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Leiebil USABruker du søkemotor når du booker? F.eks. Norwegian, Cartrawler, Booking.com etc. Hvilke funker best? Bruker du kun norske eller bruker du også andre?
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 08-04-18 kl 21:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Leiebil USAOm du er medlem i NAF har du inkludert egenandelsforsikring på leiebil som en medlemsfordel. Greit å være obs på så man ikke betaler dobbelt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
can-jur
|
![]() Sv: Leiebil USAVi booket gjennom norwegian. Ingen var i nærheten av prisen deres. Vi hadde full idiotforsikring. Og GPS. GPS ble vår nærmeste venn og nesten som et familiemedlem å regne
![]() |
![]() |
#8 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Leiebil USAVi har som regel leid gjennom Expedia. Har endt opp med Dollar, Sixt og Hertz. Alltid null i egenandel. Vi leverer med tom tank. :lat: Fornøyd med alle, Sixt hadde de fineste bilene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jan 2017
![]() |
![]() Sv: Leiebil USAHer er litt av mine erfaringer rundt leiebil i USA: Sist redigert av Reiselyst : 20-06-19 kl 18:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
#IsItOctoberYet?!
![]() Sv: Leiebil USAFlotte tips så langt!
![]() |
![]() |
#11 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jan 2017
![]() |
![]() Sv: Leiebil USA
Prisene på leiebil i USA går opp og ned etter tilbud og etterspørsel men at de triplet seg høres veldig mye ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
#IsItOctoberYet?!
![]() Sv: Leiebil USADere med erfaring - det stemmer at CDW og LDW er basically det samme? Leste dette bl.a. på Europeiske sin nettside (at det brukes litt om hverandre). Vi har inkludert CDW i leiebilavtalen vår (Budget).
![]() |
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Leiebil USAVi bruker ofte pleie via Auto Europe da vi som regel ikke finner noe rimeligere et annet sted. Vi booker som regel når de har tilbud. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|