|
Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Klar
|
![]() Dagkrem tilsvarende Dermalogica Active Moist, bare med solfaktor?Har dere tips til en lett og god dagkrem med solfaktor jeg kan bruke nå i sommer? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dagkrem tilsvarende Dermalogica Active Moist, bare med solfaktor?Jeg liker godt Origins A perfect world. Den har lett konsistens og har spf 40. Brukte Active moist før og den passet godt på min hud.
![]() |
#3 |
Stressa før
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dagkrem tilsvarende Dermalogica Active Moist, bare med solfaktor?Jeg har denne, som jeg blander 50/50 med min Dermologica fuktighetskrem. Den kan også brukes alene, som solkrem.
![]() |
#4 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Dagkrem tilsvarende Dermalogica Active Moist, bare med solfaktor?Følger med for bra tips. Jeg hater fete ansiktskremer og synes disse dagkremene med solfaktor ofte er så fete og klissete.
![]() |
#5 |
Stressa før
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dagkrem tilsvarende Dermalogica Active Moist, bare med solfaktor?Det synes jeg også. Men selv om jeg gjenkjente solfaktor-lukta av det Solar Booster, var den veldig behagelig på (ikke merkbar).
![]() |
#6 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Dagkrem tilsvarende Dermalogica Active Moist, bare med solfaktor?Jeg brukte Active moist tidligere, men savnet, som du, solfaktor. Nå bruker jeg Exuviance sheer refining fluid. En lettere krem enn Active Moist, men som gir masse fuktighet og har solfaktor 35. Elsker den
![]() |
#7 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Dagkrem tilsvarende Dermalogica Active Moist, bare med solfaktor?Jeg har nettopp kjøpt en fra La roche posay med faktor 15. Den finnes med høyere faktor også. Den er noe tyngre enn den jeg bruker til vanlig, men den duger. Kjøpte i USA.
![]() |
#8 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Dagkrem tilsvarende Dermalogica Active Moist, bare med solfaktor?Jeg bruker endel Kiehls, har ikke prøvd denne med SPF fordi den alltid er utsolgt på Kicks.
![]() |
#9 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() Sv: Dagkrem tilsvarende Dermalogica Active Moist, bare med solfaktor?https://fablounge.no/butikk/produkt/sun-c-spf-40
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Dagkrem tilsvarende Dermalogica Active Moist, bare med solfaktor?Bruker Ole Henriksen sin med solfaktor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Usedvanlig begavet
![]() Sv: Dagkrem tilsvarende Dermalogica Active Moist, bare med solfaktor?Solfaktor i dagkrem er gjerne lettere filtre som ikke er like varige. Jeg anbefaler minst 30 hvis man vet at man skal tilbringe tid i solen. Særlig hvis man bruker enkelte hormoner (eller er gravid) eller enkelte legemidler. Huden må vi ta vare på, og jeg har sett nok "østrogenbarter" og solskadet hud til at jeg virkelig håper damer tar råd om solkrem alvorlig.
![]() |
#12 |
Bookhouse girl
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dagkrem tilsvarende Dermalogica Active Moist, bare med solfaktor?Jeg ville ikke brukt den alene som dagkrem, men Neutrogena Dry Touch er den beste ansiktssolkremen jeg har hatt noen gang. Tørr, lett, klisset ikke, ga ikke kviser. Brukte den over min vanlige ansiktskrem. Kjøpte den i USA i sin tid så tror ikke det er noe norske apotek driver med, men iHerb har den, ser jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() Sv: Dagkrem tilsvarende Dermalogica Active Moist, bare med solfaktor?Solfaktorstoffene tar opp så stor andel av en solkrem, så derfor finnes det knapt dagkremer med noen særlig god solbeskyttelse, og de som finnes, gir ikke fullverdig beskyttelse til tross for at de er merket med spf 30/50.
![]() |
#14 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Dagkrem tilsvarende Dermalogica Active Moist, bare med solfaktor?Nå har jeg sikkert gått på en smell igjen for vi har hudpleiesalong borti gangen her og jeg nevnte dette med dagkrem med SF så nå skal jeg kjøpe Elixir Ultradefense SPF 30. Turte ikke å spørre hva den koster men søkte opp og den er ikke gratis.
![]() |
#15 |
Klar
|
![]() Sv: Dagkrem tilsvarende Dermalogica Active Moist, bare med solfaktor?Nera, Billa, mener dere at det ikke har noen hensikt å kjøpe dagkrem med solfaktor? |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Usedvanlig begavet
![]() Sv: Dagkrem tilsvarende Dermalogica Active Moist, bare med solfaktor?
Jo, absolutt. De dagene du vet at du ikke skal sitte i solen over lengre tid, så er dagkrem med faktor veldig lurt. Det er et faktum at rynker og solskader motvirkes med beskyttelse, og vi utsettes for stråling hele tiden.
![]() |
#17 |
Usedvanlig begavet
![]() Sv: Dagkrem tilsvarende Dermalogica Active Moist, bare med solfaktor?
Jeg synes det er viktig å prøve produktet litt, før man smeller til og lar hundrelappene fly. Hva med å få en prøve før du kjøper, så vet du om den er klissete
![]() |
|
|