|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Librocubicularist
|
![]() Manga - where to start?Eg har lyst til å bestille nokre manga-bøker og lurer på kor det er bedt å starte?
![]() |
![]() |
#3 |
interlektuell
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Manga - where to start?Tottoro er bra, blant annet. Heldige sjeler som bor i Oslo kan stikke innom Outland og kikke i hyllene, de har bra utvalg av diverse. Det er så utrolig stort utvalg, og manga kan være så mangt. Vår morbide 12 åring likte godt Re-zero. Lillebroren har sans for Adventure time.
![]() |
#4 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Manga - where to start?Tja, manga er jo så mangt. Tenker du til deg selv, eller til barn? Jeg har tenkt til å begynne på en om Japans historie, den er i tre deler. Skal se om jeg finner lenke.
For å være litt nerdete: Manga er tegneserier man leser, anime er japansk tegnefilm. Så Totoro er ikke en manga (eller, hvertfall ikke opprinnelig. Det er vel gitt ut som manga om den i ettertid). Og Adventure Time er en amerikansk tegneserie. Men veldig kul da, og en stor favoritt her i huset også.
![]() |
#5 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Manga - where to start?Denne var det!
![]() |
#6 |
interlektuell
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Manga - where to start?
Ja, stemmer, jeg tenkte på Totoro i mangaversjon. Og AT er visst amerikansk, ja.
![]() |
#7 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Manga - where to start?Eg har sett - og forelska meg i - Totoro. Derav ønske om å utvide litt.
![]() |
![]() |
#8 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Manga - where to start?Totoro som i tegnefilmen?
![]() |
#9 |
flisespikker
|
Begge de er populære hos Poden også.
![]() |
#11 |
Bookhouse girl
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Manga - where to start?Mine favoritter er Chrono Crusade, Fullmetal Alchemist, Nausicaa of the Valley of the Wind (av Miyazaki, samme som har laget Totoro) og - selvsagt - Lone Wolf and Cub. Den siste er ganske voksen og jeg ville nok ikke gitt den til en 11-åring. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Manga - where to start?Min 15-åring liker noe med Titans. Attack on Titan? Attack of the titans? Husker ikke. De har på Outland. Jeg har også kjøpt noen sånne "learn to draw manga"-bøker på Amazon, det var populært. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Librocubicularist
|
Først og framst generelle tips og til meg sjølv. Eg er klar over at manga bare er eit anna ord for teikneserier, og at det er eit veldig åpent spørsmål. Men eg har lenge vore plaga med konsentrasjonsvansker, samtidig som eg saknar bøker. Dermed tenkte eg at eg kunne lese teikneserier og manga-etasjen på Outland har fascinert meg. Men då eg prøvde å kikke innom der blei eg bare overvelda og det gjekk opp for meg at eg må vite kva eg leiter etter før eg går tilbake.
![]() |
![]() |
#17 |
Librocubicularist
|
Det er notert!
![]() |
![]() |
|
|