|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hvor mye snop spiser dere?Hvor mye snop spiser dere i uka? Jeg er interessert i både en enkelt person, og hele familier.
![]() |
#2 |
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() Sv: Hvor mye snop spiser dere?Det er en statshemmelighet.
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it. 2009 2012 Sist redigert av Nera : 22-04-18 kl 17:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hvor mye snop spiser dere?Jeg synes dere spiser veldig mye..! En pose chips hver?!
![]() |
![]() |
#4 |
Off the map.
|
![]() Sv: Hvor mye snop spiser dere?Jeg er enig i at dere spiser mye. Det er såpass mye at det er litt fånyttes å leve sunt til hverdags. (Altså det hjelper jo, men det er ikke bra med såstore mengder i helgene. ) Når det først er sagt, så spiser jeg sikkert minst like mye selv, men fordelt utover hele uka. Ungene spiser mindre enn det dere gjør. Jeg smugspiser.
![]() |
#5 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Hvor mye snop spiser dere?To poser potetgull i løpet av en helg er ikke uvanlig. Men ikke hver helg. Så kjøper jeg godteri til lørdagen. Jeg synes vi har mye med kanskje 500 gram til sammen. Så kanskje en is eller to til hver på en uke om sommeren. Tilsvarende boller og sånne ting om vinteren.
![]() |
#6 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hvor mye snop spiser dere?Jaja, mannen min mener snittet må være på én chipspose i måneden, siden det gjerne blir litt mer hvis vi er på hyttetur/ferie.
![]() |
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hvor mye snop spiser dere?Vi er en voksen og to barn. Hvis vi har chips så deler vi tre en pose men bare på lørdager og ikke hver lørdag. Vi popper litt popcorn.
![]() |
#8 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Hvor mye snop spiser dere?Jeg spiser veldig sjelden snop, kanskje en sjokoladerute eller en neve chips i løpet av uken inkludert helg. Litt mer søtt i PMS-perioden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Sv: Hvor mye snop spiser dere?Det synes jeg var mye. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Hvor mye snop spiser dere?Vi voksne spiser sjelden godteri, i går fikk jeg fire sjokoladebiter (smågodt) fra ungenes pose, men det er ikke hver uke. Ungene deler en stor potetgullpose og som regel også en 200 grams sjokolade og noe surt/søtt smågodt på lørdag. 300-400 gram smågodt kanskje? De kjøper sjelden noe utenom det vi kjøper inn til lørdag.
![]() |
#11 |
både her og der
|
![]() Sv: Hvor mye snop spiser dere?Jeg spiser 1-2 sjokolader hver helg. Mannen spiser kanskje en liten sjokolade og litt snop fra ungene. De to yngste spiser som regel en pose smågodt og noen ganger litt potetgull. 18-åringen kjøper selv og er samme med venner eller kjæresten, men de deler ofte en pose potetgull.
![]() |
#12 |
Textrovert
|
![]() Sv: Hvor mye snop spiser dere?Vi spiser altfor mye. Ting tok helt av etter at jeg ble vektopert og ikke lenger alltid var på slankekur. Da ble det liksom fritt fram. Tenåringen er den som er mest fornuftig, faktisk. Når han velger lørdagsgodt, velger han en Snickers, en iste og litt smågodt (som deles med oss foreldre). Utenom det deler vi en pose potetgull eller to, en eller to store sjokoladeplater og kanskje også en pakke kjeks. Mannen drikker en god del cola, det gjør heldigvis ikke jeg. Tidligere spiste vi en del godteri i uka også, men det har vi kuttet. Vi har innsett at dette er usunne og ikke minst dyre uvaner, så siden jeg nå uansett skal begynne å slanke meg, så skal vi kutte kraftig på godteriinntaket. Men å slutte helt med godteri skal vi ikke. Jeg synes jeg ser det.
![]() |
#13 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye snop spiser dere?Vi spiser 1-1,5 chipsposer pr person i løpet av en helg og rundt 1l brus hver. I tillegg spiser vi nok ca 260 g smågodt hver. Jeg synes det er helt ok! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hvor mye snop spiser dere?
Det er jo fort 3-4000 kcal på en helg, som jeg antar er i tillegg til mat. Det forstår jeg ikke at man kan få til å harmonere med et normalt, sunt kosthold.
![]() |
![]() |
#15 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Hvor mye snop spiser dere?1-1,5 poser chips per person synes jeg var mye.
![]() |
#16 |
|
![]() Sv: Hvor mye snop spiser dere?Vi er to barn (5 og 6 1/2) og to voksne. Ungene får lørdagsgodt, som stort sett spres utover lørdag og søndag. De får sjelden snop i ukedager, bare i bursdager osv. Is er vi mer liberale med. Tidligere delte jeg og mannen en pose potetgull på en helg og kunne spise det av og til i uken også, men nå har jeg skjerpet inn pga vekt, så da spiser jeg typ 25 gram en gang i løpet av helgen. Spiser ikke godteri, men mannen gjør. Overvåker ikke hva han spiser, så aner ikke hvor mye. Jeg er enig med deg i at dere spiser mye.
![]() |
#17 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Hvor mye snop spiser dere?Det var veldig mye syns jeg.
![]() |
#18 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Hvor mye snop spiser dere?Jeg trodde vi spiste mye, men fikk litt bedre samvittighet nå.
![]() |
#19 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Hvor mye snop spiser dere?Tidligere spiste vi veldig mye, type ‘orker ikke tenke på det’. Ikke så mye av gangen, men hver dag.
It takes a forum to raise a child Sist redigert av Blondie : 22-04-18 kl 18:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Sv: Hvor mye snop spiser dere?Jeg syntes vi spiser mye, men ser i tråden her at det gjør vi jo slett ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|