![]() |
#1 |
Passiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() KalsiumtilskuddSiden jeg nå er her, snuppa trenger et kalsiumtilskudd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: KalsiumtilskuddHva med å strø innholdet som er i kapslene i en youghurt eller noe? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Passiv
![]() Re: Sv: KalsiumtilskuddJo, og det skulle jeg sikkert sagt, det er litt nytteløst iom. at snuppa ikke akkurat spiser opp en yoghurt, ikke nødvendigvis en halv skje engang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Passiv
![]() Re: Sv: Re: Sv: Kalsiumtilskudd2 år og 10 mnd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Administrator
|
![]() Sv: Re: Sv: Re: Sv: KalsiumtilskuddHvitost er en bra naturlig kalsiumkilde; proteinrikt er det også. Kutt i staver, god fingermat. Fast ost, norvegia eller jarlsberg. Ellers så bruker helsekostene å ha kalsium som tyggetabeletter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Nybegynner
![]() |
![]() Sv: KalsiumtilskuddDu får kjøpt noen tyggetbl som heter Melkemineral i helsekosten. De er gode på smak, og inneholder ikke melk selv om navnet tilsier det. Herbasaurus har også tyggetbl som heter Calcium Junior eller noe sånt. Også greie på smak, men noe melete i konsistensen (ekle å ha i munnen synes jeg). Sønnen vår fikk magevondt av de. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: KalsiumtilskuddLillegutt skal ha kalsiumtilskudd og hittil har jeg ikke klart å finne tabletter som han er villig til å spise, tygge, og jeg har kamuflert det i mye rart. Jeg forstår han forsåvidt godt, vi har prøvd 4 forskjellige produkter (bla. herbasaurus) og konsistensen er helt æsj. Som å spise kritt i pulverform, liksom. Inntil videre klarer jeg å få i han sojamelk m/kalsium nok til at dagsbehovet er dekket, heldigvis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
♥ ♥ ♥
![]() Sv: KalsiumtilskuddD-vitamin skal også hjelpe kroppen til å holde på kalsiumet. Nicholas var jo født med for lavt kalsium og fikk kramper. Så han fikk da dette intravenøst når han var på sykehuset. Når vi kom hjem fikk han da en spesiell type D-vitamin som vi sprøytet inn i munnen på ham og det gikk fint. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Nybegynner
![]() |
![]() Sv: Kalsiumtilskudd
Apotekets brusetbl heter Calsium Sandoz. Lett å kamuflere i litt juice eller saft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Nybegynner
![]() |
Har du prøvd melkemineral da? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Nei... Kanskje jeg skal ta en kikk på dem da?! Vet du om det er melkeprotein i dem? (gluten regner jeg med de er fri førr) |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
♥ ♥ ♥
Disse brusetablettene fra apoteket husker jeg Nicholas fikk vondt i magen av. For han måtte ha det ekstra i MME sin husker jeg helt i begynnelsen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: KalsiumtilskuddEr det ikke en appelsinjuice som har tilsatt kalsium tro? Kan det være noe?
![]() |
#15 |
Nybegynner
![]() |
Ikke sånn krittaktige, og ikke melk i dem. God smak faktisk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Passiv
![]() Re: Sv: KalsiumtilskuddTakk folkens, da har vi litt å forske på. Sist redigert av lil'c : 09-10-06 kl 14:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Passiv
![]() Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Kalsiumtilskudd
Hadde det vært så enkelt som ost hadde jeg vel aldri giddi å begynnt med noen piller. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|