|
Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Librocubicularist
|
![]() Erfaring med leige av minigraver versus sette bort jobb?Vi har ein del overgrodde områder på tomta vår, som vi gjerne skulle gjort noko med. Særlig prekært begynner det å bli med fagerfredløs som forrige eigar planta. Den er i ferd med å ta over heile oppkjørselen og biloppstillingsplassen, tross iherdig luking kvart år. Eg treng å grave opp 8-10 med røtter og villniss.
![]() |
![]() |
#3 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Erfaring med leige av minigraver versus sette bort jobb?
Ja, slike områder er noko herk. Viss vi må ha maskinen i ein heim veke for å få lært å bruke han og gjort jobben, blir det fort nærmare 20K, og då kan vi like godt leige inn folk til å gjere det. Men viss det faktisk går an å gjere det på ei helg, er det jo fint.
![]() |
![]() |
#4 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Erfaring med leige av minigraver versus sette bort jobb?Det er ikke veldig vanskelig. Men om jeg ikke hadde gjort det selv, hadde jeg alliert meg med en kompis som kunne det fra før som kunne hjelpe meg i gang, evnt. tatt det verste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
geskjeftig
|
![]() Re: Erfaring med leige av minigraver versus sette bort jobb?Husk å ta med bortkjøring av skiten i regnestykket. Hvis du ikke får brent opp røtter og hele greia, er hele jobben forgjeves. Sånt gjør jo gjerne gravefolka du setter bort til.
![]() |
#6 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Re: Erfaring med leige av minigraver versus sette bort jobb?
Godt poeng. Ja, røttene må behandlast som atomavfall.
![]() |
![]() |
#8 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Erfaring med leige av minigraver versus sette bort jobb?Det er ikke veldig vanskelig, trur jeg, men det går innmari mye fortere og blir penere om noen som kan det gjør det. Vi prøvde begge deler i fjor. Mannen grov ut til drivhus på ei helg i fjor, og syntes først han hadde taket på graveren siste dagen. Det var vel det samme da han grov ut til trapp i skråninga et par år før der.
![]() |
![]() |
#10 |
Librocubicularist
|
Det ser gøy ut!
![]() |
![]() |
#11 |
Librocubicularist
|
Ja, det er nettopp det. Det er kanskje like dyrt/billig å leige nokon som bruker kortare tid, samanlikna med å leige maskin i mange dagar.
![]() |
![]() |
#12 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Erfaring med leige av minigraver versus sette bort jobb?Diskuterte akkurat det der med en kompis som har lånt graver. Han vruker 3-4 ganger så lang tid som han som eier graveren.
![]() |
#13 |
can-jur
|
![]() Sv: Erfaring med leige av minigraver versus sette bort jobb?Vi leide gravemaskin.
![]() |
![]() |
#14 |
© All rights reserved
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Erfaring med leige av minigraver versus sette bort jobb?Det er veldig gøy å leke med små gravemaskiner.
![]() |
#16 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Erfaring med leige av minigraver versus sette bort jobb?Me har samme problemstilling hjå oss. Eg har landa på at det er betre å leige folk som kan dette og som blir ferdige innan rimelig tid. Godt poeng dette med å bli kvitt ugrasjord.
Eg malte to strøk på ein vegg her i stova. Det tredje skulle eg gjere etter frukost. Malaren som skulle male dei tre andre veggane tilbydde seg å ta det tredje strøket når han først var i arbeid. Eg sa takk, men nei takk, for dette fiksa eg jo kjapt sjølv. Men da eg såg at han vart ferdig med sitt tredje strøk på tre (3) veggar innan eg hadde ete opp ei skål med frukostblanding, snudde eg og lot han bruke 3 minutt på å male den fjerde veggen.
![]() |
|
|