|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Kakemonster
|
![]() Boktips til niåringen?Årets Sommerles nærmer seg med stormskritt, og niåringen er gira. Hun leste som en helt i fjor, og trofé-fangsten ga mersmak. «Problemet» er bare at det som var gøy i fjor, er veldig oppbrukt. Hun har lest alt av Gutta i trehuset, Detektivbyrå nr 2, Kaptein Supertruse og LasseMaja. Harry Potter er vi i gang med, de leser vi sammen. Hun har den første Kattekrigerne-boka, men har ikke vist noen større interesse for den foreløpig. Jeg satser på at hun blir ivrig nok i poengsankingen til at den blir lest.
![]() |
#2 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Boktips til niåringen?Her er det bare Kattekrigerne som gjelder for tiden. Jenta vår (snart ti år) leser hvert ledige øyeblikk.
![]() |
#3 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Boktips til niåringen?Arne Svingen - Verdens farligste gjeng
![]() |
#4 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Boktips til niåringen?Min niåring holder på å sluke Maze Runner-serien av James Dashner. Den er visst superspennende og han lå våken til midnatt tidligere denne uken fordi han ikke klarte på legge boken fra seg og leser mens han spiser frokost.
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Boktips til niåringen?Tredjeklassingen min har hatt dilla på Amuletten-serien. Har kommet 7 bind så langt. Det er tegneseriebøker, så gir bra uttelling på sidetallregistreringen i sommerles |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Boktips til niåringen?Kommer hun først på Kattekrigerkjøret så er hun reddet for lang tid framover. Alle mine har vært der, og 07-jenta og venninnene hennes leker kattekrigerne når de er sammen. Det har vært på sitt største fra niårsalderen og framover. Så lurt å presse litt på der. I fjor, da jenta mi var ni, ble hun veldig oppslukt av boka "Ishavspirater" av Frida Nilsson. "Lars er lol" har alle mine tre likt, den gjorde inntrykk, og guttungen innrømte at han gråt litt av den også.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 25-05-18 kl 23:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
![]() Sv: Boktips til niåringen?Den mørke materien, triologi
![]() |
#8 |
Klar
|
![]() Sv: Boktips til niåringen?http://www.halvgudene.com/Halvgudene/Om_bkene.html Sist redigert av Timar : 26-05-18 kl 16:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Boktips til niåringen?Luridiumstyven og de to andre bøkene i serien koser vi oss med sammen, kan leses alene også. Verdens verste gjeng av Arne Svingen har han lest selv - morsom.
![]() |
#10 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() Sv: Boktips til niåringen?
Halvgudene, ja! Det var de bøkene som satte i gang leselysten for alvor hos vår jente. Hun leste dem to ganger før hun gikk løs på Kattekrigerne.
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Boktips til niåringen?Min niåring ligger visst året bak din, for han er ikke ferdig med gutta i trehuset, har en bok eller to igjen, har bare lest en av en pingels dagbok så den står på planen i år, detektivbyrå nr 2 har han heller ikke lest mer enn et par av, har et par liggende på vent til juni, men lassemaja tror jeg han ble "ferdig" med i fjor.
![]() |
#13 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Boktips til niåringen?Niåringen her leser Krise-Kristine og Vilma skoledilla for tiden. Vært igjennom flere av de du også nevner. Må bunkre opp til sommerles vi og!
![]() |
#18 |
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() Sv: Boktips til niåringen?Gutta i trehuset og Lassemajas, samt Detektivbyrå nr 2 er hitene her i huset. Ellers leser hun nesten utelukkende faktabøker, gjerne om naturen eller berømte kunstnere/musikere.
![]() |
#19 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Boktips til niåringen?Gregor i underlandet
![]() |
#20 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Boktips til niåringen?Ville har akkurat gått fra Detektivbyrå nr 2 til Clue, så jeg slutter meg til det forslaget. (Det kommer forresten en ny nr2-bok denne uka, så jeg).
![]() |
|
|