|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Lefserull og annen enkel fingermatJeg tenkte jeg skulle lage lefserull med spekeskinke, ruccola og kremost. Er Philly ost eller kremost naturell best til det formålet? Hva slags type lefse burde jeg bruke? #rookie
![]() |
![]() |
#2 |
Off the map.
|
![]() Sv: Lefserull og annen enkel fingermatBegge smøreosttypene går bra. Vi bruker de firkantede litt store, i "lompeavdelingen" rull dem godt sammen, pakk i plastfolie, best å skjære opp rettferd servering.
![]() |
#3 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Lefserull og annen enkel fingermatKjøttboller som du steker hjemme og har med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Lefserull og annen enkel fingermatDe siste årene har vi hatt stor suksess med vårruller på kurvfest til skoleavslutninger. En eller to pakker frosne vårruller kjøpes i butikken, varmes i ovn før servering og man setter opp en flaske sursøt chilisaus som kan smaksette for de som ønsker.
![]() |
#5 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Lefserull og annen enkel fingermatJeg liker best med tortillalefser.
![]() |
#6 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Lefserull og annen enkel fingermatLefsene som heter vestlandslefse, som er tørre og bløtes opp er også veldig fine å bruke til dette formålet. Dersom du bruker lompe så syns jeg hjemmelaget aioli er veldig godt inni i stedet for kremost.
![]() |
|
|