|
Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
can-jur
|
![]() Fellesdoer!Etter en nær døden opplevelse i en familiepark kjenner jeg at dette irriterer meg grønn. Der sto vi da, 30-40 damer og jenter i kø. Mens det var ledige doer på herredoen.
![]() |
![]() |
#2 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Fellesdoer!Ville spurte meg om hva som var forskjellen på dame- og herredoen, for ikke lenge siden. Jeg forklarte at det noen ganger var pisserenne til herrene, men at forskjellen heller var liten - og at det ofte bare er å gå på den som er ledig.
![]() |
#4 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Fellesdoer!Jeg går alltid på herretoalettet hvis det er sånne enkeltrom. (Det vil si: jeg går på dametoalettet hvis det er ledig, men står ikke og venter utenfor et ledig herretoalett på at dametoalettet skal bli ledig.) Jeg unngår vanligvis herretoalettet hvis det er sånne fellesrom med pissoar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fellesdoer!Synes det er mer og mer fellestoalett jeg da.
![]() |
#6 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Fellesdoer!Jeg går på herredoen hvis det er ledig der og lang kø på damedoen. Har aldri tenkt at det ikke er greit? Men, det lukter alltid verre der, så jeg venter ofte heller fem minutter ekstra slik at jeg kan puste mens jeg tisser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Fellesdoer!
Som forhenværende vasker av både dame- og herredoer, så har jeg utarbeidet en teori som går ut på at det langt oftere havner urin på andre steder enn de foretrukne, på herredoene. Det fører til lukt som gjerne setter seg i gulv og vegger, og som forverres med årene.
![]() |
![]() |
#8 |
Halloen!
![]() Sv: Fellesdoer!Det høres sannsynlig ut, ja. Jeg var inne på tanke om at det kanskje hadde noe med hormoner og påvirkning på urin og avføring å gjøre. :harikkepeiling: |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Fellesdoer!Jeg er egentlig glad for at dette er kjønnsdelt. For herretoaletter lukter jo så vondt.
![]() |
![]() |
#10 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Fellesdoer!Jeg er litt delt, for jommen er jeg glad for at det finnes rene damedoer som man kan velge, der man slipper å holde pusten slik man må på herretoaletter...
![]() |
#11 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Fellesdoer!Mye ordner seg jo om vi lærer fremtidige menn bedre toalettvaner enn forhenværende generasjoner. Jeg tror det er i ferd med å bedre seg.
![]() |
![]() |
#13 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Fellesdoer!Veldig mange av stedene jeg frekventerer har fellestoaletter, og de verken lukter ille eller er grisete.
![]() |
#15 |
Glamorøs
|
Fordi de tror NARKOMANE har sittet på setene og at de blir SMITTET MED AIDS om de setter seg ned. True story om da jeg skulle på tur til Oslo med barneteatret mitt fra bygda jeg bodde i på indre østland en kort periode. Så da står de på huk i stedet og spruter utover alt, og gjør at ingen andre heller vil sette seg ned og spruter ut over alt osv. osv.
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Fellesdoer!Jeg går på enkeltdoer selv om det er herredo, om jeg må. Erfaringen er nok som flere her skriver at det er mer søl på herredoer. Litt mindre bruk av dokost også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Halloen!
![]() Sv: Fellesdoer!Det er ikke alltid jeg setter meg helt ned på doskålen på offentlige toaletter. Ikke fordi jeg er redd for HIV-smitte (ingen tror vel lenger at man får HIV av et toalettsete, selv ikke om man er født utenfor Ring 3?), men jeg gjør det hvis setet er ekkelt fra før og det ikke er tilstrekkelig å tørke av med et toalettpapir. Jeg har akkurat litt klaring mellom rompa og doringen, og synes ikke det er spesielt vanskelig å la være å sprute ned ringen. Jeg klarer jo å kontrollere trykket, liksom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Fellesdoer!https://www.edh.no/produktkatalog/pissoar-4-manns/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Glamorøs
|
På Øya er det kraner med vann og antibac rett utenfor doene. Så godt som alle går innom.
![]() |
|
|