|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
guru advisor
|
![]() [Er dette greit?] Håndhilser ikke på kvinnerHva tenker FP om vikaren på Ekeberg skole som er sagt opp fordi han ikke hilser på kvinner? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: [Er dette greit?] Håndhilser ikke på kvinnerJeg tenker det er helt greit å sette strek et sted, og dette er et greit sted. Det handler om å kunne innrette seg etter helt vanlige normer og folkeskikk.
![]() |
#3 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: [Er dette greit?] Håndhilser ikke på kvinnerJeg tenker det er ugreit. Religion er en privatsak.
![]() |
#4 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: [Er dette greit?] Håndhilser ikke på kvinnerDette er ikke greit. Ikke på noe som helst plan.
![]() |
#5 |
guru advisor
|
![]() Sv: [Er dette greit?] Håndhilser ikke på kvinnerSkrevet av Geri Lippestad på Facebook. (Og så han som jeg liker så godt!)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: [Er dette greit?] Håndhilser ikke på kvinnerJeg syns han argumenterer helt legitimt, egentlig, men jeg er uenig i konklusjonen, jeg syns fortsatt vi skal ha noen ganske klare normer på samhandling, og JEG syns grensen går her.
![]() |
#8 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Er dette greit?] Håndhilser ikke på kvinnerJeg synes ikke det er greit og er enig med Mex i at religion er en privatsak.
![]() |
#9 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: [Er dette greit?] Håndhilser ikke på kvinnerJeg synes at rektor har gjort helt rett i denne situasjonen. For meg, som kollega til denne mannen eller som mor i klassen ville det vært svært problematisk å forholde meg til en mann som ikke ville ta meg i hånden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
villende
|
![]() Sv: [Er dette greit?] Håndhilser ikke på kvinnerNår jeg leser det Geir Lippestad skriver, så tenker jeg at det er lett for ham å si, siden han ikke er den som ikke blir håndhilst på. Det er veldig enkelt å være tolerant for diskriminering på andres vegne, noe jeg opplever dette innspillet som. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: [Er dette greit?] Håndhilser ikke på kvinnerJeg er enig med Polyanna og dere andre. Det er dessuten hans egen personlige tolkning av religionen, og ikke noe som er universelt nedlagt i Islam. Muslimske menn håndhilser på kvinner hele tida, så hvis det er noe han selv tenker at han ikke bør gjøre så må han nesten bare finne seg et yrke hvor det ikke er nødvendig.
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: [Er dette greit?] Håndhilser ikke på kvinner
Helt enig! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Elsker gamlis- godis
![]() Sv: [Er dette greit?] Håndhilser ikke på kvinnerJeg er intet mindre enn sjokkert over likestillingsombudet som gir denne mannen medhold i at han diskrimineres på bakgrunn av religion. Det er for meg helt opplagt at det her er snakk om diskriminering av kvinner i første omgang. Jeg synes rektor gjorde riktig.
![]() |
#14 |
♡
|
![]() Sv: [Er dette greit?] Håndhilser ikke på kvinnerNår jeg er i andre land forsøker jeg å gjøre som man gjør der, og hilseskikker er jo en del av det.
![]() |
#15 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: [Er dette greit?] Håndhilser ikke på kvinnerDet er selvsagt, synes jeg, ikke greit. Lurer på om Lippestad og de andre som synes dette er greit, ville synes det var like greit dersom man, av en eller annen snål grunn, nektet å håndhilse på en annen gruppe som homofile, mørkhudede, kristne e.l. Jeg tror jamen pipa hadde fått en ganske annen lyd...Diskriminering skal ikke aksepteres uansett årsak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: [Er dette greit?] Håndhilser ikke på kvinnerJeg skjønner ikke hva religion har i rasismeparagrafen å gjøre, og hvorfor det - som Lippestad argumenterer for - skal tas samme hensyn til religiøs tilhørighet som til funksjonshemming, hudfarge, legning og kjønn. Resten er medfødt, religion er helt frivillig. Akkurat som andre ideologier.
![]() |
#17 |
Elsker gamlis- godis
![]() Sv: [Er dette greit?] Håndhilser ikke på kvinnerOg forøvrig mener jeg Lippestads innlegg er skivebom og blir irritert på den nedlatende tonen i språket. For dette handler ikke først og fremst om måter å Hilse på, men at kvinner diskrimineres.
![]() |
#18 |
♡
|
![]() Sv: [Er dette greit?] Håndhilser ikke på kvinner
Dette
![]() |
#19 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: [Er dette greit?] Håndhilser ikke på kvinnerGjelder forresten ikke det samme for en del muslimske kvinner - at de ikke håndhilser på menn? |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Elsker gamlis- godis
![]() Sv: [Er dette greit?] Håndhilser ikke på kvinnerJeg mener det er diskriminering, ja.
![]() |
|
|