|
Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Hvor mange GB datatrafikk har dine barn/ungdommer?Jeg er økonom i sinn og skinn. Hvis jeg får noe som har en øvre grense, så er jeg livredd for å bruke det opp. Ungene mine er visst ikke skrudd sammen på samme måte. De bruker datatrafikk som fulle sjømenn, og går stadig tom når det er masse måned igjen. Særlig eldste sitter gjerne og ser på videoer i 10 dager. Og går tom. Er det sånn det bare er? Eller bør de kunne utvise en viss grad av moderasjon?
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvor mye GB datatrafikk har dine barn/ungdommer?Eldste (snart 17) har 3, mellomste (15) har 1 og minste har ingen. Vi har kjørt hardt på det at de skal bruke WiFi når det er tilgjengelig.
![]() |
#3 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Hvor mye GB datatrafikk har dine barn/ungdommer?15 år, bruker opp 8 GB på kort tid, og kjøper støtt en pakke med 10 GB til halvveis ut i mnd. Har konkludert med at hun må bytte ab til et med gratis musikkstrømming, for det er der det går galt.
![]() |
#4 |
|
![]() Sv: Hvor mye GB datatrafikk har dine barn/ungdommer?Det er bare sånn det er. Jeg vet ikke hvor mye de har egentlig, (det er farens greie), men femtenåringen er nesten alltid tom, tolvåringen har igjen stort sett alltid. Det har null og niks med oppdragelse, og alt med personlighet å gjøre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Sv: Hvor mye GB datatrafikk har dine barn/ungdommer?Min 7-åring har normalt 1 GB, men jeg har skrudd av muligheter for å bruke data på noe annet enn pokemon go, whatsapp, Spotify og et par andre apper vi mener han bør få bruke. I sommer fikk han økt den til 5 GB, siden vi var på hytta uten tv.
![]() |
![]() |
#6 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Hvor mye GB datatrafikk har dine barn/ungdommer?På den positive siden- hun var tom for data da vi dro til gran c, så vi hadde en usedvanlig sosial og hyggelig ferie frem til 1. aug.
![]() |
#7 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye GB datatrafikk har dine barn/ungdommer?17-åringen økte nettopp fra 1 til 2 gb. Det ble litt for mange ekstrapakker, men 2 ser ut til å holde.
![]() |
#8 |
This is normal!
|
![]() Sv: Hvor mye GB datatrafikk har dine barn/ungdommer?11-åringen har 0 (kontantkort), mens 13-åringen har hatt 1 GB/mnd. siden hun ble 12 år. Det har holdt fint så langt.
![]() |
![]() |
#9 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hvor mye GB datatrafikk har dine barn/ungdommer?Eldste (16,5) brukte mer enn han hadde en gang og det gjør han ikke mer. ..
![]() |
#10 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hvor mye GB datatrafikk har dine barn/ungdommer?Minsten har hatt 2 GB, den øker vi til 4 fra september. Det var så liten forskjell i prisen. Minsten bruker det han har. Eldste har 2 GB i grunnpakken, og det har holdt til nå. Men han har ikke hatt med seg mobilen på skolen det siste året. Nå har han startet på videregående så da kan det hende at han får litt mer han og. Men han er mye flinkere til å bruke WIFI der det er. Minsten glemmer seg bort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Hvor mye GB datatrafikk har dine barn/ungdommer?Vi har 20 fordelt på familien (databøtte/Onecall). Vi har 5 hver, men bruker ikke opp alt. Ungene er 11 og 13. Jeg og yngste var mye lenger på ferie enn eldste og mannen, så da fordelte vi litt annerledes. Men etter å ha gått på noen smeller med for mye bruk tidligere, er de veldig forsiktige. (De hadde først abonnement som bare strupet hastigheten etter oppbrukt kvote, så fikk de et abonnement som ikke hadde samme funksjon, så det ble en dyr måned inni der...)
![]() |
#12 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Hvor mye GB datatrafikk har dine barn/ungdommer?Ungene har abo med hhv 300 MB og 1 GB (10 og 13 år), men i tillegg har vi 5 GB på familiedeling og i prinsippet deles på de to. Jeg har 3 GB på mitt og det holder i massevis, unntatt når vi er på ferier, så det viser vel egentlig at jeg stort sett er på plasser med wifi i det daglige.
![]() |
#13 |
Smugleser
|
![]() Sv: Hvor mye GB datatrafikk har dine barn/ungdommer?15- åringen har 4. Går han tom, er han tom. I sommerferien før hyttetur uten wifi.
![]() |
#14 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hvor mye GB datatrafikk har dine barn/ungdommer?Mine som er 11 og 14 år har 1GB. Det hender at dei går tom, men då må dei rett og slett berre klare seg uten nokre dagar. Men vi har WiFi, så det er ikkje eit stort problem. Bruker ikkje jenta di WiFi heime, Tjorven?
![]() |
#15 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Hvor mye GB datatrafikk har dine barn/ungdommer?16-åringen har 5 eller 6. Vi oppgraderte til et abonement med mye mer i ferien. Det er rimeligere enn å kjøpe data. Det var ett eller annet som skjedde som slukte dataen. Så går vi tilbake til det opprinnelige etterpå.
![]() |
#16 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Hvor mye GB datatrafikk har dine barn/ungdommer?Lillebror har kontantkort, han bruker Wi-Fi alle plasser han kan, og ellers lite mobildata fra pengene på kontantkortet. Det er ikke mye, jeg fylte det for 500 for noen mnd siden g han har enda over 100lappen igjen, og på den summen har vi vært på ferie også. Han er 10.
![]() |
#17 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Hvor mye GB datatrafikk har dine barn/ungdommer?16-åringen har tre, 12-åringen har ingenting (kontantkort). Eldste går tom innimellom, men hun er ganske flink til å passe på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hvor mye GB datatrafikk har dine barn/ungdommer?
jo, det tror jeg. Men ikke på t-banen/i byen/på ferie osv.
![]() |
![]() |
#19 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Hvor mye GB datatrafikk har dine barn/ungdommer?9,5-åringen (som er den eneste av barna med egen telefon) har ingenting. Skal han gjøre noe som krever internett må han gjøre det hjemme, hos venner eller andre steder med wifi. Han bruker ikke mobilen der det ikke er wifi uansett og tar sjelden telefonen med seg ut annet enn når han er hos venner så abonnement med datatrafikk har heller aldri vært et ønske fra hans side.
![]() |
|
|