|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?Jeg kom til å lese denne: Sist redigert av Guava : 20-08-18 kl 19:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?Jeg tror det er store geografiske forskjeller, det er ikke noe utbredt her hvertfall. Mine vgs-elever bruker stort sett sekken de får utdelt.
![]() |
#3 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?Her hsr jeg ikke sett en eneste som ikke har sekk.
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?Har ikke sett noen som bruker vesker på ungdomsskolen her. Hva de gjør på videregående vet jeg ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?Min eldste bruker veske (Vgs). Men ikke en dyr en. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?Her var det et blaff for noen år siden da den superpopulære Michael Kors-vesken var i vinden. Nå har alle sekk, stort sett Fjällräven på ungdomsskolen. Noen har bøkene i en bag eller i hvilken som helst sekk der merke ikke spiller noen rolle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?Det brukes seg på skolen eg jobber, vgs. Ikkje ei av jentene i klassen har veske, dei bruker sekken dei får på skolen.
![]() |
#8 |
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?En i 1. på vgs, en i 9. Klasse. Den eldste har Van-sekk, den yngste Fjellräven-sekk. Begge veldig fornøyde.
![]() |
#9 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?Har også inntrykk av at dette var en trend blant (rike) jenter i svært begrensede områder, men som nå har passert, og at det er ryggsekker fra Fjellräven eller diverse sportsmerker som gjelder de fleste steder.
![]() |
#10 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?Jeg bor i veskeområdet, både jentene som går på ungdomsskolen over veien og eldre ungdom som tar banen til byen. 7 klassingen min har fått sponset Day bag ila sommeren, på vilkår at den ikke blir skoleveske. For noen år siden hadde mange veldig dyre vesker, nå er det mer Michael Kors og rimeligere. Damevesker og voksen sminke er stas her.
![]() |
#11 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?Michael Kors og rimeligere? Er ikke det dyre vesker?
![]() |
#12 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?Snuppa har skolesekk, men har også en slik "day bag" som Lavender skriver om. Men den kostet kr 300, så jeg har ingen problemer at hun bruker den.
![]() |
![]() |
#13 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?
Michael Kors koster vel 2000-3000 kr. Det er jo et godt stykke unna veskene til 15 000 som omtales i artikkelen.
![]() |
![]() |
#15 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?MK er regnet som billig merke-merke, ja.
![]() |
#16 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?
Jeg synes det er dyre vesker. Spesielt for ungdom. Det er mulig veska er verd prisen, men jeg synes det er en høy pris for en på ungdomsskole eller videregående.
![]() |
#17 |
heimføing
|
![]() Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?Her kunne vi bestille en sammene med PC-en, men den kostet jo penger.
![]() |
#19 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?I Hordaland får de sekk gratis. I fjor fikk noen skoler seinere enn andre, jeg tror fylket hadde bommet på hvor mange som ville ha og at de dermed hadde for få. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Hvor vanlig er det at ungdommer bruker skoleveske?Lever på en helt annen klode enn de som synes skolevesker til 3000 kr er billig. I min virkelighet er Fjellräven og Beckmann dyrt, Adidas og Nike billig (men ser likevel ut til å være det som dominerer i popularitet blant min ferske ungdomsskolejentes venner, på bekostning av Fjellräven som har vært dominerende en stund). MK er latterlig dyrt, og vesker til 15000 er bare komisk.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 20-08-18 kl 22:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|