|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Hjelp meg å sette sammen en menyJada, lenge igjen til konfirmasjon, men jeg vil ha tid til å ombestemme meg noen ganger.
![]() |
#2 |
Trøtt
|
![]() Sv: Hjelp meg å sette sammen en menyJeg hjalp nettopp til i konfirmasjonen til sønnen til bestevenninnen min (og hun vil sikkert kommentere selv også!) men jeg synes deres matvalg var genialt. Det de lagde selv: kaker og taco! resten hadde de fra et cateringselskap. Gjestelisten deres var også med en klassisk besteforeldregenerasjon og en del ungdommer, så de hadde valgt å bestille halvparten klassisk koldtbord og halvparten asiatiske småretter. Det funket kjempebra, og gjestene så ut til å storkose seg!
![]() |
#3 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hjelp meg å sette sammen en menyGode forslag! Tenker også at spekemat er enkelt å kjøpe inn, sammen med noe ost. Trenger kanskje en veggis-dish til, så vegetarianeren slipper å bare spise salater.
![]() |
#4 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hjelp meg å sette sammen en menyVegetar vårruller pleier alle å like, det passer jo fint inn med resten.
![]() |
![]() |
#5 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjelp meg å sette sammen en menyDu kan sikkert bestille mindre, aldri opplevd at det er for lite mat ved koldtbord.
![]() |
#6 |
Trøtt
|
![]() Sv: Hjelp meg å sette sammen en menyMengdeberegning kan jeg hjelpe deg å tenke rundt når det nærmer seg.
![]() |
#8 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Hjelp meg å sette sammen en meny
Enig i det med merking. Tydelig merking. Det har vært min redning når jeg har arrangert selskap og ikke har fått allergi-/livsstil-/livssynskabalen til å gå opp. Og så forsøker jeg å gruppere rettene logisk på bordet slik at de med allergi ikke skal risikere å ta av feil fat. Og så tar jeg ekstra hensyn hvis det er snakk om svært alvorlige allergier, dropper da noen retter, heller det enn at jeg skal være stresset underveis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hjelp meg å sette sammen en menyEgg- og melk-allergikeren er ganske alvorlig, melk-gluten-soya ikke så ille. Jeg må sjekke om førstnevnte tåler nøtter, eller om det er krise å ha f.eks. sataykylling i rommet.
![]() |
#12 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Hjelp meg å sette sammen en menyPalmen har jo allerede svart for meg (
![]() |
#13 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hjelp meg å sette sammen en menyAdrienne, det så jo helt supert ut. Bestilte du fra noen som leverer i Oslo, kanskje?
![]() |
#14 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Hjelp meg å sette sammen en menyVi hadde også tapas/koldtbord. Bestilte fra Dønn Ærlig. Var supergodt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Hjelp meg å sette sammen en meny
Vi bestilte lokalt, så lokalt at de holder til i samme bygg som vi hadde konfirmasjonen. Du finner dem her.
![]() |
#16 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Hjelp meg å sette sammen en menyOm jeg får synse litt, så syns jeg det er litt lite grønnsaker.
![]() |
#17 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hjelp meg å sette sammen en menyHvis du vil ha tips til catering, så har vi bestilt herifra ved to komfirmasjoner. Veldig god mat og rikelig av alt. Har både gluten/laktosefri og vegetar alternativer. Veldig god service og justeringer på antall osv var ikke noe problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hjelp meg å sette sammen en menyNextlife: din oppfatning av hva som kan fikses etter jobb fra kl 17 til 11 neste dag, inkludert fiksing av lokale er litt annerledes enn min er jeg redd.
Sist redigert av Tallulah : 30-08-18 kl 18:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|