|
Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter! |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Flisespikking om mattelekse (7. klasse)Multi oppgavebok, 7a, oppgave 1.54. Det er satt opp tabeller med positive og negative tall, og oppgaven er å finne forskjellen mellom tallene i kolonne A og B. Er ofrdet "forskjell" definert i matematikken, egentlig? Nå husker jeg ikke tallene, men si at det står -46 i kolonne A og 30 i kolonne B. I mitt hode er forskjellen 76 uansett hvilket tall som står hvor. Men definerer Multi forskjell som en absoluttverdi, eller som et positivt alternativt negativt tall? Dvs. spiller det noen rolle hva som står i hvilken kolonne? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
flisespikker
|
![]() Sv: Flisespikking om mattelekse (7. klasse)Forskjell er vel bare et annet ord for differanse, jeg vil tro det er et ord de har lært?
![]() |
#3 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Flisespikking om mattelekse (7. klasse)Det enkleste er å tegne en tallinje og vise at foeskjellen er summen av avstandene til null.
![]() |
#4 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Flisespikking om mattelekse (7. klasse)Dette er det samme som de holdt på med her i multi for 5. Klasse forrige uke. Jeg lurte også litt på uttrykket forskjellen. Hvordan skriver man opp det stykket.
![]() |
#5 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Flisespikking om mattelekse (7. klasse)
![]() |
#6 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sånne skolebøker burde i såfall komme med en veiledning til foreldre som kan matematikk men ikke pedagogikk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Truth is in the x-files
|
Yeah ... eller FP
![]() |
|
|