|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
can-jur
|
![]() Null karbo? Noen med erfaringer?Finnes det noen her som har erfaring med null karbo? Altså leve ketogent, helt uten karbohydrater over tid?
![]() |
![]() |
#2 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Null karbo? Noen med erfaringer?Helt 0, altså? Går det an?
![]() |
#3 |
can-jur
|
![]() Sv: Null karbo? Noen med erfaringer?Null karbo ja.
![]() |
![]() |
#4 |
geskjeftig
|
![]() Re: Null karbo? Noen med erfaringer?Det virker som det er mer vanlig med periodisk faste eller eggfaste, etter å ha hengt i lavkarbogrupper en stund.
![]() |
#5 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Null karbo? Noen med erfaringer?Jeg har aldri prøvd 0, men jeg har klart under 20, og det var jo veldig behagelig å være i ketose! Jeg var lys våken tidlig på morgenen, hadde jevn og god energi hele dagen, og ja, merket det godt på vekta. Men jeg er et svakt menneske, og klarte ikke leve slik lenge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Null karbo? Noen med erfaringer?Jeg levde ketogent en måneds tid en gang, altså med mindre enn 20 g om dagen, nok til ketose. Det funker jo fint, på noen måter, kroppen liker det åpenbart. Jeg syns det funker bare halvgodt med trening, og jeg blir rett og slett litt koko av å tenke på det hele tiden, det kan være karber i lunsjen jeg får, hva når jeg er på besøk? Saus med hvetemelsjevning?
![]() |
#7 |
ASD
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Null karbo? Noen med erfaringer?Jeg lever tilnærmet ketogent med ekstremt lite karbohydrater. Opplever god energi av det. Graderte meg til svart belte i taekwondo mens jeg var i ketose.
![]() |
#8 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Null karbo? Noen med erfaringer?Jeg har to gangeropplevd åfå alvorlige arytmier når jeg har værtk ketose, så jeg kommer ikke til ågå for det igjen.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Null karbo? Noen med erfaringer?
Nja, du får i deg fiber med lavkarbo grønnsaker også. Kanskje ikke null, men svær lave på karber. Her har jeg sakset fra iForms nettartikkel, og lagt til karbohydrater på gode valg fra Matvaretabellen i parentes. I tillegg har du blant annet mange typer kåler:
![]() |
#10 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Null karbo? Noen med erfaringer?Ja, så snart man kan ha i seg litt karber, så hjelper det jo veldig, men HI spesifiserte null.
![]() |
#11 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Null karbo? Noen med erfaringer?Joa, jeg tenkte vel under 10 som tilnærmet 0. Hva er gevinsten på null versus 10 g karbohydrat?
![]() |
#12 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Null karbo? Noen med erfaringer?Har ikke prøvd, men har lest om folk som kun spiser kjøtt og på den måten blitt kvitt mye plagsomme symptomer.
![]() |
#13 |
Tatt på
|
![]() Sv: Null karbo? Noen med erfaringer?De aller fleste går i ketose når de kommer under 50 - 60 gram karbohydrater, så man trenger ikke å kjøre så veldig strengt på det. :sporerav:
![]() |
#15 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Null karbo? Noen med erfaringer?Jeg kan heller ikke se noen grunn til å ligge lavere enn ketosegrense? Hvilken tilleggsnytte skal det ha?
![]() |
![]() |
#16 |
can-jur
|
![]() Sv: Null karbo? Noen med erfaringer?Det er først og fremst for å se om det kan fjerne betennelser i kroppen.
![]() |
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Null karbo? Noen med erfaringer?
Det må være en feil. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|