|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
fri
|
![]() Tørketrommel med utlufting, men jeg har ikke utluftingshullJeg arvet nettopp en tørketrommel fra min avdøde bestemor, og da jeg hentet den, så oppdaget jeg at det er en tørketrommel med utlufting, altså ikke kondens. Jeg har helt nytt hus, og det er ikke noe utluftingshull på vaskerommet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tørketrommel med utlufting, men jeg har ikke utluftingshullKjøp en kondenstrommel istedenfor. Vi bor i et gammelt hus uten mekanisk ventilasjon, vi har kondenstrommel pluss avfukter på vaskerommet. Det er utrolige mengder med vann som tømmes fra avfukter.
![]() |
#3 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Tørketrommel med utlufting, men jeg har ikke utluftingshullDu har helt sikkert utluftingshull. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Tørketrommel med utlufting, men jeg har ikke utluftingshullDu kan slippe dampen ut gjennom et vindu hvis du har det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
fri
|
![]() Sv: Tørketrommel med utlufting, men jeg har ikke utluftingshullNope, ikke vindu. Men det er nok noen luftekanaler inni veggen et sted som går an å åpne. Spørsmålet er om jeg skal gjøre det, eller heller kjøpe en nyere kondenstørketrommel i stedet... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Tørketrommel med utlufting, men jeg har ikke utluftingshullAlle bad har ikke utluftingskanal. Vårt har ikke det.
![]() |
![]() |
#8 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Tørketrommel med utlufting, men jeg har ikke utluftingshullEr du sikker på at den ikke har begge deler? De aller fleste tørketromler kan man velge om man vil at dampen skal gå ut eller koble slangen til en oppsamlingsbakk?
![]() |
#9 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Tørketrommel med utlufting, men jeg har ikke utluftingshull
Tror jeg ikke gjelder for eldre utluftingsmodeller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Glamorøs
|
OK, jeg har ikke mer enn 15 års erfaring med tørketromler, så om den er over 20 år så kan det sikkert stemme.
![]() |
#11 |
fri
|
Det er hvertfall et stort hull bak, og det jeg lurte på var nettopp om det gikk an å kople på noe greier som gjør at dampen går i en slags slange og ut i avløpet for eksempel. Men det koster vel kanskje litt det også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Glamorøs
|
![]() |
#14 |
fri
|
![]() Sv: Tørketrommel med utlufting, men jeg har ikke utluftingshullJa, får prøve å Google. Det var et sånn sikksakkrør som gikk inn i veggen fra der den sto da jeg hentet den. Så virker som om man bare skal skru på lufterør. Men kan jo være det går an å finne noe som passer som overgang også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Tørketrommel med utlufting, men jeg har ikke utluftingshullVår er kondenstrommel hvor vannet ikke går til oppsamlingsbeholder men rett i avløpet vha slange. Utrolig greit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() |
![]() Sv: Tørketrommel med utlufting, men jeg har ikke utluftingshullDet er mange år siden nå, men vi hadde slik tørketrommen der jeg vokste opp. Det gikk et rør til avtrekksventilen og den hadde kraftig nok sug til at det gikk fint. Jeg vet mange har et rør ut vinduet eller til avtrekksventil i veggen. Man bruker et fleksibelt rør som foldes sammen og trekkes ut, det er en type solid plast på en metall spiral, kjøpes på obs bygg. Det fins i to tykkelser, festeklyper og overganger om det trengs. Det er ti år siden jeg sist så en slik trøketrommel, men jeg vet de enda er vanlig innen storhusholding og industri. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|