|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hunder og hundeburEr det vanlig å la en hund som er hjemme på dagtid være i bur? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Vinter
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hunder og hundeburDet kan ihvertfall være lurt å avgrense området hunden har tilgjengelig om det er en som tygger i stykker ting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Hunder og hundeburMine sover i (åpne) bur om natten og ligger i bur når vi kjører bil, men får gå fritt på dagtid. Da de var valper, begrenset vi området de fikke bevege seg på i huset, sperret av et område med valpegrind.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hunder og hundebur
Det Isprinsessen sa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
villende
|
![]() Sv: Hunder og hundeburDet kommer veldig an på hunden. Vi har en hund som trenger litt plass og hater å være i bur med lukket dør. Han sov i bur som valp, og roet seg aldri helt. Så nå sover han der han vil. Dessuten ble han destruktiv når han var alene hjemme på dagtid (gikk løs på vegger, lister og karmer) da han bare hadde tilgang til ett rom (gang, med lukket trappegrind). I det vi lot ham få tilgang til hele huset, så roet han seg helt ned. Han bruker buret sitt som fristed, men ligger stort sett med snuten litt utenfor døren. Bilburet syns han er topp, siden han forbinder bilbur med noe gøy, som tur eller at vi skal på hytta. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Hunder og hundeburVi har bur som nesten aldri lykkes, det er fristedet hans og et nødvendig sted de få gangene vi har besøk som er redd for hunder. Kunne aldri tenkt meg å sette en hund i bur i timesvis nei.
![]() |
#8 |
...we have cookies
|
![]() Sv: Hunder og hundeburDet er faktisk veldig ulikt fra hund til hund hva som passer best. Cairnterrieren jeg hadde elsket buret sitt, og han kunne gjerne legge seg der på natta også. Selv om det aller beste var senga mi... Han gikk også inn i buret helt frivillig (som i at jeg hadde ikke bedt han om det) på morgenen før jeg dro på jobb, selv om jeg hadde to andre som ikke ville i bur. Han ville gjerne ha noe over og rundt buret også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Sv: Hunder og hundeburVår hund er i et gigabur når vi ikke er hjemme. (Altså det største buret som vi klarte å få fatt i og han er 3 kg så for han blir det kjempestort). Det står under trappen. På natten sover han hvor han vil, men velger ofte å sove i det åpne buret. Han har det mye roligere der, ellers passer han på huset mer og får ikke samme roen. Det virker fungere helt bra for ham, han går inn med automatikk når han skjønner at vi skal gå ut, uten ham. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Fornøyd
|
![]() Sv: Hunder og hundeburVår hund er i et eget, lite hunderom når han er alene hjemme. Han blir stressa og destruktiv av å gå fritt i et tomt hus. Bur synes jeg er for lite (han er en mellomstor hund), det er godt å kunne gå litt rundt, og bytte på liggeplasser.
![]() |
#11 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hunder og hundeburJeg kunne ikke tenkt meg å sperre en hund inne i et bur på dagtid. Å tilby bur med åpen dør som et fristed/sted å sove er greit i mine øyne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hunder og hundeburVi bruker det største buret til Dogman tror det er 124x80cm. Hun sover i det hver natt og er der når hun er hjemme alene. Hun er bare hjemme på dagtid hver tredje uke og da er hun lenge i bur, ofte med avbrekk hvis naboen lufter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hunder og hundeburHun sov i bur mens vi var borte og i begynnelsen på natten, da hun var valp. Har ikke brukt bur inne siden hun var 8-9 måneder, tror jeg.
![]() |
#14 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hunder og hundeburVåre hunder er ute når vi ikke er hjemme. I noen tilfeller har vi latt dem være inne, og da kan den yngste finne på å gjøre rampestreker. Vi bruker ikke bur inne, men har tidligere hatt en med separasjonsangst som måtte være i bur. For noen år siden leste jeg at det er forbudt å la hunder være i bur i Sverige, det var kun tillatt i bil. Vet ikke om det stemmer, men tenker at all bruk av bur bør være med fornuft.Jeg ville foretrukket et avgrenset område- som f.eks i gangen hvis våre hadde problemer med å være løs i hele huset. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ASD
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Hunder og hundeburMin hund sover på saueskinn ved siden av buret. Ville aldri sperret henne inne i et lite bur en hel dag.
![]() |
#16 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Hunder og hundeburDet er riktig at det i Sverige ikke er lov til å ha hund i bur inne, og det er også en max-grense på hvor lenge de kan være alene hjemme.
![]() |
#17 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hunder og hundeburHunden vår er hvor han vil på dagen, men jeg tror han ender opp i senga til minsten. Han tør ikke å gå ned trappa til sokkelen der de andre soverommene er. Men inne på rommet til minsten så er det ikke så mye å passe på liksom. På natta sover han inne på rommet vårt i lukket bur. Vi har testet at han sover i senga vår, er løs, med døra til buret oppe, og lukket (men ikke låst) bur. Han trives best i buret sitt med døra lukket. Er døra oppe ligger han bare og buffer og skal passe på alt mulig. Er døra lukket legger han seg som en ball og sover hele natta. I senga vår holder han ikke ut mer enn en time eller to, da vil han inn i buret. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|