|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Truth is in the x-files
|
![]() Lesesirkel for dummies: Kristin LavransdatterCome an! 11% ut i boken og INGENTING skjer!
![]() |
#2 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Lesesirkel for dummies: Kristin LavransdatterHar du begynt på den første? Om du syns den er teologi mellomfag er jeg redd den siste vil være drepen.
![]() |
#4 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Lesesirkel for dummies: Kristin LavransdatterJeg har lest de bøkene ihvertfall tre ganger, som 11-12-åring, som ung mor og som godt voksen. Hver gang har jeg elsket bøkene, og jeg har forstått nye ting for hver gang. Men så avskyr jeg Game of Thrones også da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Lesesirkel for dummies: Kristin LavransdatterDu kommer neppe til å bli mer fornøyd etter hvert... Det er fantastiske bøker, men ikke akkurat action.
![]() |
![]() |
#6 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Lesesirkel for dummies: Kristin LavransdatterJeg har lest dem, men elsket dem aldri. Og filmen hjalp ikke. #fjernsynsteater101
![]() |
#7 |
kamerat
|
![]() Sv: Lesesirkel for dummies: Kristin LavransdatterJeg er som Fjonka og har elsket dem hver gang på nye måter. Jeg leste dem som rent romantisk melodrama som trettenåring og har aldri tenkt på dem som treige.
![]() |
#8 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Lesesirkel for dummies: Kristin LavransdatterJeg gleder meg veldig til at april og siste sesong av GoT.
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Lesesirkel for dummies: Kristin LavransdatterJeg leste dem som pensum og hatet hvert sekund. Selv om jeg ikke liker GoT heller. Men jeg synes den siste sluttet veldig bra da.
![]() |
![]() |
#10 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Lesesirkel for dummies: Kristin Lavransdatter
Nei de er jo ikke treige i det hele tatt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
kamerat
|
![]() Sv: Lesesirkel for dummies: Kristin LavransdatterJeg liker GoT også, jeg.
![]() |
#13 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lesesirkel for dummies: Kristin LavransdatterJeg har ikke sett GoT, så jeg leste Lavransdatter med åpent sinn.
![]() |
#14 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Lesesirkel for dummies: Kristin LavransdatterJeg har lest, og likt Kristin Lavransdatter. Men den tar tid, det er helt sant. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Lesesirkel for dummies: Kristin LavransdatterHar lest triologien og veldig klar for å diskutere. Noen som vil være med? |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Lesesirkel for dummies: Kristin LavransdatterLitt av sjarmen er langsomheten, synes jeg. (Men du får aldri meg til å fordype meg i GoT, så mulig du bare skal ignorere meg.
![]() |
#17 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Det var svar til HI ja, i 2018, ikke til Daffy?
![]() |
#18 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Jeg leste bare Kransen, og hatet den. De to andre gadd jeg ikke prøve på engang. Styrer unna KL i norskklassene mine også, jeg orker ikke å prøve å late som om jeg er i hvert fall litt entusiastisk.
![]() |
#19 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Lesesirkel for dummies: Kristin LavransdatterJeg elsket alle tre Kristinbøkene da jeg leste dem første gang for mer enn 40 år siden (neeeei, det er ikke sant at jeg snart er 60?? Si det ikke er sant! (avsporing over)). Vi var flere som leste og diskuterte da også på skolen. For ti år siden prøvde jeg på nytt og de fenget over hode ikke, jeg ga opp halvveis i bok nr 1. Nå tror jeg tråden inspirerer meg til å prøve igjen, med en annen innfallsvinkel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Lesesirkel for dummies: Kristin LavransdatterJeg har lest og likt mange klassikere, men Sigrid Undset er ikke en favoritt hos meg. Husker ikke mye av handlingen, men lurer på om det ikke var feministen i meg som reagerte negativt. Dette var jo på 70-tallet, og vi ga ikke akkurat folk slack. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|