|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
lettere utlada
|
![]() Krem til suksesskake for tynn, Hjelp!Jeg har laget suksesskake/suksessterte/gul krem kake (kjært barn, mange navn) en haug av ganger. Og aldri har jeg hatt problemer med kremen. Men denne gangen virker den mer flytende enn ellers. Jeg har hatt akkurat det samme oppi, så jeg aner ikke hvorfor. Jeg har satt den i kjøleskapet og håper den vil stivne til litt og ikke være så tynn. Men om uflaksen er ute, er det noe jeg da kan gjøre for å få den tykkere? Hjelp!
![]() |
#2 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Krem til suksesskake for tynn, Hjelp!Du har sikkert kokt den for lite/kort. Kok den mer og avkjøl på nytt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Krem til suksesskake for tynn, Hjelp!Se hvordan den er etter avkjøling, kan stå i kjøleskapet over natten. Evnt kan du røre inn melis for mer tykkelse, blir da enda søtere.
![]() |
#5 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Krem til suksesskake for tynn, Hjelp!Jeg tror ikke jeg har kokt den for kort, for den orginale oppskriften sier at den IKKE skal koke, men jeg koker den godt likevel. (Jeg har laget denne kaka flere ganger i året i over 15 år, derfor blir jeg litt satt ut når jeg denne gangen bommet...) Men det kan selvsagt være at jeg tok den av litt for tidlig denne gangen.
![]() |
#6 |
flisespikker
|
![]() Sv: Krem til suksesskake for tynn, Hjelp!Jeg hadde problem med for tynn krem til en slik kake for noen år siden, og da smeltet jeg en plate kokesjokolade og rørte inn i kremen.
![]() |
#7 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Krem til suksesskake for tynn, Hjelp!
Ooh det var lurt!! Om den ikke stivner i løpet av natta går jeg for den løsningen!!
![]() |
#8 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Krem til suksesskake for tynn, Hjelp!Har du helt den på kaken?
![]() |
#9 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Krem til suksesskake for tynn, Hjelp!Jeg har den enda i gryten. Den virker mye bedre i dag...satser på at det går bra. Tusen takk for alle gode tips, dere er best!
![]() |
#10 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Krem til suksesskake for tynn, Hjelp!Nei men se her...jeg søkte etter hvordan å få tykkere krem når den mislyktes, og hvor havnet jeg? I min egen tråd fra noen år tilbake. Har noen nye tips å komme med her?
![]() |
#13 |
intro
|
![]() Sv: Krem til suksesskake for tynn, Hjelp!… og her er jeg også, i et forsøk på gule bomber.
![]() |
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() Sv: Krem til suksesskake for tynn, Hjelp!Hvis ikke kan det funke å varme opp igjen og ha i litt maisenna til passe tykkelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Krem til suksesskake for tynn, Hjelp!Jeg lar den alltid stå kaldt over natta. Har aldri opplevd at den har blitt for tynn. Bruker oppskrift fra Det Søte Liv:
![]() |
#17 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Krem til suksesskake for tynn, Hjelp!Hvis man ikke koker opp sakte nok på lav varme, så risikerer man for tynn krem, evnt «eggerøre». Viktig å bruke god tid på oppkok og ikke for høy varme. Har brukt melis når jeg har vært uheldig tidligere.
![]() |
#18 |
intro
|
![]() Sv: Krem til suksesskake for tynn, Hjelp!Sitter med for tynn saus fortsatt, etter ett døgn. Det kokte sykt sakte opp - i ettertid er jeg litt usikker på om det overhodet kokte, men jeg holdt på i evigheter. Må bruke margarin i stedet for meierismør. Jeg tror eggeblandingen ikke ble avkjølt tilstrekkelig. Starter jeg nå på nytt eller iverksetter jeg redningstiltak? Min oppskrift inneholder allerede for mye søtt, så mer melis er helst ikke en løsning.
![]() |
![]() |
#20 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Krem til suksesskake for tynn, Hjelp!
En time i fryseren og bruk stavmixeren for å piske opp igjen burde hjelpe.
I'm happy, hope you're happy too Sist redigert av Nextlife : 21-12-23 kl 23:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|