|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
This is normal!
|
![]() [Nyttårsmiddagskrise] Okse indrefilet og fløtegratinerte poteter, men hva mer?Romjulen har vært litt for travel, og nå gikk det plutselig opp for meg at det er nyttårsaften i morgen. Da skal visst vi ha gjester. Man skal ikke se bort fra at de vil ha mat. Gjerne fancy. Kanskje tre retter. #ilandsproblem
![]() |
![]() |
#2 |
Trøtt
|
![]() Sv: [Nyttårsmiddagskrise] Okse indrefilet og fløtegratinerte poteter, men hva mer?Tradisjonelt men veldig godt tilbehør er dampet brokkoli, selskapserter, peppersaus og tyttebærsyltetøy eller ripsgele.
![]() |
#3 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: [Nyttårsmiddagskrise] Okse indrefilet og fløtegratinerte poteter, men hva mer?1. Vi hadde bruscetta til forrett i fjor. Laget klar på forhånd, med tomatpesto og spekeskinke.
![]() |
![]() |
#4 |
Ad astra
|
![]() Sv: [Nyttårsmiddagskrise] Okse indrefilet og fløtegratinerte poteter, men hva mer?Dessert - Tinetoffs sjokoladefondant?
![]() |
#5 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: [Nyttårsmiddagskrise] Okse indrefilet og fløtegratinerte poteter, men hva mer?Jeg velger denne varianten i år, tror jeg.
![]() |
#6 |
This is normal!
|
![]() Sv: [Nyttårsmiddagskrise] Okse indrefilet og fløtegratinerte poteter, men hva mer?Takk for gode tips!
Hm, jeg er ingen tilhenger av erter. Ripsgele har jeg ikke tenkt på. Det noteres!
Hva slags brød bruker du til bruscetta? Gjerne teskjeforklaring.
Det var en veldig god idé! Jeg har lest tråden med oppskriften. Serverer du dem i muffinsformer, eller klarer man å lirke dem ut uten å ødelegge?
Parmesanpotetpuré må jeg prøve en gang.
![]() |
![]() |
#7 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: [Nyttårsmiddagskrise] Okse indrefilet og fløtegratinerte poteter, men hva mer?Vi brukte baguette. Men alt slags brød kan vel egentlig brukes? Skar baguetten i skiver, gned inn med olivenolje og hvitløk, stekte litt i ovnen, hadde på pesto, spekeskinke, raspet parmesan og basilikum.
![]() |
![]() |
#8 |
This is normal!
|
![]() Sv: [Nyttårsmiddagskrise] Okse indrefilet og fløtegratinerte poteter, men hva mer?
Takk! Det er så enkelt at noen kan klare det.
![]() |
![]() |
#9 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: [Nyttårsmiddagskrise] Okse indrefilet og fløtegratinerte poteter, men hva mer?Tilbehør til okse: spinat stekt med smør og hvitløk (samt salt og pepper). Kjøp poser med spinat (du trenger minst en pose pr familie, for det synker sammen). Dette gjøres klart rett før servering, men går veldig fort å lage.
![]() |
![]() |
#10 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: [Nyttårsmiddagskrise] Okse indrefilet og fløtegratinerte poteter, men hva mer?
Ja, jeg tror ikke noen kan mislykkes med det.
![]() |
![]() |
#11 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Nyttårsmiddagskrise] Okse indrefilet og fløtegratinerte poteter, men hva mer?Jeg har glemt å handle oppi mye annet styr, så her blir det nyttårsmiddag av det vi faktisk har: Sist redigert av Hyacinth : 31-12-18 kl 00:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Er fornøyd
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Nyttårsmiddagskrise] Okse indrefilet og fløtegratinerte poteter, men hva mer?1. Forrett: Kjøp ferdige blinis, créme fraîche, rødløk og rød og sort lodderogn, pluss gressløk eller dill. Hvis du vil lyxe til kjøper du Kalix löyrom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Rockesøster
|
![]() Sv: [Nyttårsmiddagskrise] Okse indrefilet og fløtegratinerte poteter, men hva mer?Jeg har akkurat tipset om kald agurksuppe til en annen som trengte forrettips, så slår et slag for det her også.
![]() |
#14 |
This is normal!
|
![]() Sv: [Nyttårsmiddagskrise] Okse indrefilet og fløtegratinerte poteter, men hva mer?Og der kom jeg visst til å invitere tre gjester til.
![]() |
![]() |
#15 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: [Nyttårsmiddagskrise] Okse indrefilet og fløtegratinerte poteter, men hva mer?Jeg synes også fløtegratinerte poteter er tungt til biff. Du ville ikke vurdert hasselbackpotet heller? Det er enkelt og godt.
![]() |
![]() |
#16 |
Ad astra
|
![]() Sv: [Nyttårsmiddagskrise] Okse indrefilet og fløtegratinerte poteter, men hva mer?Som anbefalt i tråden oppskriften står i, bruker jeg store muffinsformer og lirker de ut.
![]() |
#17 |
Rockesøster
|
![]() Sv: [Nyttårsmiddagskrise] Okse indrefilet og fløtegratinerte poteter, men hva mer?Og tips til fondant, de er lettere å lirke ut om man smører formen og drysser med kakao før man har røren i.
![]() |
#18 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er jeg helt enig i. Synes fløtepoteter er ubehagelig fett også. Vi har det ikke en gang i skuddåret engang. Men ungene vil ha i morgen. Mannen kjøpte ferdiglagde, ikke fra pakke, men fra pose. Det passer godt til mitt nivå i morgen, kjenner jeg. Har vært en fryktelig slitsom jul. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: [Nyttårsmiddagskrise] Okse indrefilet og fløtegratinerte poteter, men hva mer?Fløtegratinerte poteter er det beste jeg vet |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
This is normal!
|
![]() Sv: [Nyttårsmiddagskrise] Okse indrefilet og fløtegratinerte poteter, men hva mer?Vi er enige med m^2 og synees fløtegratinerte poteter er helt strålende til biff.
![]() |
![]() |
|
|