|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Fersk i gamet
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hva bruker du food processoren til?Jeg har visst kommet i skade for å ønske meg, og få, en food processor til jul. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva bruker du food processoren til?Rive ost og råkost. Først og fremst. Gulrot til gulrotkake. Har en liten hakkedel som hører til, den bruker jeg stadig vekk til å finhakke løk, hvitløk, ingefær, chilli o.l.
![]() |
#3 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Hva bruker du food processoren til?Jeg bruker den nesten aldri. Det er mer stress å vaske den og alle delene enn å kutte for hånd. Men hvis jeg skal rive store mengder gulrøtter hender det jeg tar den. Og den er jo grei hvis jeg skal lage falafler eller noe. Men det gidder jeg sjelden. Dessverre. Falafler er veldig godt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Hva bruker du food processoren til?Kjøre brød til smuler, lage deig til scones, pai og annet som krever at mel og smør skal smuldres sammen, hjemmelaget peanøttsmør/annet nøttesmør, mose suppe, saus, salsa o.l. (man kan bruke blender, det gir en glattere saus, hvis man vil ha det litt grovere er food processor best), lage falafel, rive større mengder ost og grønnsaker, hakke nøtter og sjokolade, lage "nice cream" (iskrem av frosne bananer) osv. Jeg hadde definitivt savnet min.
![]() |
#5 |
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hva bruker du food processoren til?Min står i kjelleren og brukes aldri - glemmer at jeg har den faktisk
![]() |
#6 |
ASD
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Hva bruker du food processoren til?Raspe grønnsake, lage blomkål ris, leverpostei, vegetar boller osv.. mye i bruk
![]() |
#7 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Hva bruker du food processoren til?Jeg hadde pinnedyr i min. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hva bruker du food processoren til?Bruker omtrent aldri min. Hadde lyst til å kvitte meg med den sidan den tar mykje skapplass, men mannen meiner at han har brukt den nokre gangar og at han kan komme til å få bruk for den igjen. Men han klarar ikkje å hugse kva han har brukt den til
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11 Sist redigert av Simone : 04-01-19 kl 06:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hva bruker du food processoren til?Eg har brukt den til å lage Smoothie eit par gangar, men no har eg fått ein blender til jul som er greiare å bruke til det.
![]() |
#11 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Hva bruker du food processoren til?Lager paideig, rasper gulrot og andre grønnsaker hvis det skal raspes mye, lager bærsauser, kutter potetskiver (til feks bacalao), smoothie osv. Brukes ikke akkurat hver uke, men kanskje 1-2 ganger i måneden.
![]() |
#12 |
Øyboer
![]() Sv: Hva bruker du food processoren til?Brukte den aldri så har kvittet meg med den. Rasper med tupperware sin store rasp. Lettetr å vaske. Hsr stavmikser, enklere å vaske. Har også løkkutteren fra tuppeeware som brukes til å kutte chilli og løk sammen osv. Kostet mindre, tar mindre plass og lettere å vaske. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Impulsiv innimellom
|
![]() Sv: Hva bruker du food processoren til?Jeg bruker min jevnt, mest til grønnsaker som skal i supper kanskje, og gulrøtter til gulrotkake. Kjeks som skal knuses til ostekake. Syns det går raskt å vaske den, og savnet den veldig da vi ikke hadde det.
![]() |
#14 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Hva bruker du food processoren til?Jeg bruker min mye. Paideiger, rasping, kutting, hummus. Jeg har sånn som man setter oppå Kenwooden, så den tar ikke så mye ekstra plass i skapet. Hadde absolutt savnet den (og kjøpt ny) hvis den gikk i stykker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Hva bruker du food processoren til?Den jeg har er en slik type som er kombinert foodprocessor, stavmikser, hakker, visp etc. Så man setter "håndtaket" til stavmikseren oppi lokket på foodprocessordelen, eller på hakkeren, eller man kan bruke stavmikseren på vanlig måte. Det er også en liten visp man kan montere på håndtaket, som er helt grei hvis man bare skal vispe litt krem og ikke gidder å dra fram kenwooden (som er mitt alternativ). Så jeg bruker en eller annen del av denne greia ganske ofte, men det er ikke foodprocessordelen jeg bruker mest. Den bruker jeg som sagt mest rivjernet på, når jeg skal rive såpass mye ost eller gulrot at jeg ikke gidder å gjøre det for hånd, ja, også knusing av kjeks, det hadde jeg glemt (baker så sjelden kaker som involverer kjekssmuler, siden jeg ikke liker disse kakene så godt, men har laget oreokake en gange eller to, og annen dessert som involverer kjekssmuler). Bruker hakkedelen og stavmikseren mye oftere. Men er veldig fornøyd med systemet, det å ha ett apparat som kan brukes på mange ulike måter.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 04-01-19 kl 09:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
--
|
![]() Sv: Hva bruker du food processoren til?Jeg har ikke, men har lurt veldig på å skaffe meg det. Det jeg trenger den til er å knuse Oreo-kjeks til bunnen på Oreo-kake og blande med smør. Ellers finner det noe mer lettvint måte å gjøre det på? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Hva bruker du food processoren til?
![]() |
#20 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Hva bruker du food processoren til?
Pico de gallo? Skal det være en slags mos? Jeg vet ikke, men jeg innbilte meg at det er store biter med tomat og løk, jeg pleier iallfall å gjøre det. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|