|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Like blid!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hva ville du prioritert til nytt kjøkken?Vi skal bygge hus og jeg holder på å planlegge kjøkken. Det er så utrolig mange valg man må ta stilling til!! Er det noen som har gode råd på veien? Hva ville du tatt med?
![]() |
![]() |
#2 |
Tatt på
|
![]() Sv: Hva ville du prioritert til nytt kjøkken?Nok skuffer og skap til alt mellom himmel og jord.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hva ville du prioritert til nytt kjøkken?Ville hatt skuffer i stedet for skap.
![]() |
#4 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Hva ville du prioritert til nytt kjøkken?Massevis av skuffer, slike som er 3 i høyden. Har aldri savnet skap, etter vi har flyttet til steder med mindre skap og flere skuffer. Bare elsker skuffene.
![]() |
#5 |
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hva ville du prioritert til nytt kjøkken?Skuffer |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hva ville du prioritert til nytt kjøkken?Masse benkeplass og øy. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Hva ville du prioritert til nytt kjøkken?Sjalusiskap til elektrisk og uttrekkskuffer i hjørneskapet som viser alt. Skjulte stikkontakter. Fine lettstelte benker. Og jeg hadde valgt hvitevarer med litt ekstra.
![]() |
#8 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Hva ville du prioritert til nytt kjøkken?Nok stikkontakter som er plassert med tanke på hva de skal brukes til.
![]() |
#9 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Hva ville du prioritert til nytt kjøkken?Det jeg er mest glad i på kjøkkenet vårt er meter på meter med benkeplass, et sjalusiskap i et hjørne som gjemmer vannkoker og brødrister og annet rot som ofte blir stående fremme. Hjørneskuffene, at det er mange mange store skuffer, den store oppvaskkummen, 2 komfyrer (hvorav en kombinert mikro og vanlig komfyr). Et smalt 20 cm skap like ved komfyrtoppen der hyllene kommer ut med fronten, til å ha oljer og salt/pepperbøsser osv. Liten ting, men veldig praktisk i det daglige.
![]() |
#10 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Hva ville du prioritert til nytt kjøkken?Jeg har valgt bort overskap til fordel for en hel kjøkkenvegg og kjøkkenøy.
![]() |
#11 |
Stressa før
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva ville du prioritert til nytt kjøkken?Vi har brukt vårt nye Kvik-kjøkken siden i september. Det er mye jeg synes er flott med det, men vil trekke fram høyskapet med tandem uttrekkssystem, som gir kjempegod plass og veldig god oversikt over hva som er i skapet. Vi har dette som vårt skap med tørrmat. https://www.kvik.no/p/produktgrupper...esninger-c-310
![]() |
#12 |
can-jur
|
![]() Sv: Hva ville du prioritert til nytt kjøkken?
Dette. Og slike med USB uttak.
![]() |
![]() |
#13 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() Sv: Hva ville du prioritert til nytt kjøkken?Oppvaskkum som er dyp/bred nok til at jeg kan legge et helt brett fra stekeovnen nedi for å vaske det.
![]() |
#14 |
|
![]() Sv: Hva ville du prioritert til nytt kjøkken?Mange gode ideer her, vil spesielt kommentere USB-uttak, mange uttak generelt, hoppe over overskap om det er mulig for å få mer luft, en stor oppvaskkum i stedet for 2, platetopp for 6, gjemme kjøkkenmaskaskiner, brødrister etc og å ha uttrekkshøyskap til tørrvarer og selvsagt skuffer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva ville du prioritert til nytt kjøkken?Iallefall ikke dampovn. Høyst oppskrytt og unødvendig for oss som ikke er gourmetkokker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Hva ville du prioritert til nytt kjøkken?Jeg elsker våre ekstra brede skuffer. Med skuff-i-skuff-løsning. Ser bra ut og funker veldig bra for oss. Jeg vet to ting jeg ikke har i dag og som jeg savner og vil prioritere ved neste bolig; smart plass til krydder rett ved komfyr/platetopp og ikke minst en ekstra oppvaskmaskin. Den ekstra maskinen er nok ikke et behov alle har, men vi er mange til daglig og veldig mange ofte, så for oss ville det vært supert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hva ville du prioritert til nytt kjøkken?Vi har en rekke kontakter som kan dras opp i benkeplaten. Virkelig super og står helt perfekt til mår jeg drar frem miksmaster, toastjern og blenderen.
![]() |
#19 |
Impulsiv innimellom
|
![]() Sv: Hva ville du prioritert til nytt kjøkken?Jeg er veldig fornøyd med to stekeovner (den ene er kombi med mikro), det er gull verdt. Krydderskuffa under platetoppen er praktisk, og jeg har et skap til kjøkkenmaskinen min, den står på en plate som jeg kan vippe ut og opp når jeg skal bruke den. God nok plass til all slags søppelsorteringer, det prioriterte ikke vi, og det irriterer meg nesten daglig.
![]() |
#20 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Hva ville du prioritert til nytt kjøkken?Stort side-by-side kjøleskap/frys, benkeplate i stein, skuffer istedet for skap i alle benker. Og i motsetning til mange her, så er jeg veldig glad for mine overskap på den lengste veggen. Takhøye skap med frostede glassdører og glasshyller inni, med godt lys både i skapene og under skapene. Hos meg ble det mye luftigere enn helvegg med takhøye skap slik mange velger nå. Det er også god plass til alt av dekketøy og glass i overskapene. Jeg har et 80 cm overskap hvor jeg har hele samlingen av vakre vinglass.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|