|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Flekkfjerningspørsmål - kaffe på ullI går helte jeg kaffe på min nydelige, lyse ullgenser, og fordi jeg var på vei et sted var det umulig for meg å få det vasket av før 7 timer senere. Hadde ikke gallesåpe, men gnukket det jeg kunne med vanlig ull/silke-såpe fra Nøstebarn, har bløtlagt, men flekken er ikke helt borte.
![]() |
#2 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Flekkfjerningspørsmål - kaffe på ullPrøve å skylle i vasken, og så ha på gallesåpe som får virke en stund? Gallesåpe tok faktisk en flekk som hadde vært med en runde i vaskemaskina nå nylig, men det var sikkert mye flaks på min side..) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Flekkfjerningspørsmål - kaffe på ullJeg fikk vekk en flekk på en lysegrå genser med gallesåpe, og den genseren hadde vært vasket flere ganger.
![]() |
#5 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Flekkfjerningspørsmål - kaffe på ullJeg endte opp med å kaste den inn på et ullprogram, jeg var redd for at all bløtleggingen skulle gå ut over det av genseren som har mørke tråder. Har ikke fått tak i gallesåpe, flekken er der fortsatt, men jeg får prøve ny bløtlegging og gnikking med gallesåpe når jeg får tak i det.
![]() |
#7 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Flekkfjerningspørsmål - kaffe på ullJeg vet ikke om jeg er i bokormland?
![]() |
#8 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Flekkfjerningspørsmål - kaffe på ullDet går fint an å koke ull, det er varm temperatur sammen med bevegelse som gjør at fibrene tover seg.
![]() |
#9 |
Glad i frukt
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Flekkfjerningspørsmål - kaffe på ullHar du flekkfjerningsspray, som Vanish? Den fjerner alt av flekker, gammelt som nytt.
![]() |
#11 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Flekkfjerningspørsmål - kaffe på ullSol kan hjelpe mot fargen. Litt feil årstid kanskje, men snøen forsterker.
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Flekkfjerningspørsmål - kaffe på ullDet finnes flytende vansih beregnet bl.a for ull, sånn forøvrig. eller, har ialle fall gjort det, jeg fikk et par store flasker som varet\prøver gjennom buzzador for en evighet og litt siden, og de brukes ikke ofte så jeg har dem enda. Ikke sett i butikk, men ikke sett etter heller.
![]() |
#15 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() |
![]() Sv: Flekkfjerningspørsmål - kaffe på ullMilo rett på flekken funker ofte veldig bra. Den kom bra ut i en forbruker test akkurat når det gjaldt flekker. La det gjerene virke en stund får plagget går maskinen. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|