|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
~~~~~~~
|
![]() Vixen 2018Da er alle prisene delt ut!
![]() |
#2 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Vixen 2018Hvorfor i all verden fikk Caroline berg Eriksen ærespris?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vixen 2018Eg synest ordet influencer er så korka at for meg stopper alt opp der.
![]() |
#4 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Vixen 2018Jeg lurer på om Anniken Jørgensen hadde fått prisen hvis avstemning hadde avsluttet i dag og ikke 9. januar.
![]() |
#5 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Vixen 2018
Det morsomme elle tragiske med henne i hardt vær, er jo hvordan hun går helt av skaftet når hun får (berettiget) kritikk. Jeg ble så flau på hennes vegne når hun var i debatt med hun som hadde skrevet anmeldelsen av boken hennes i VG på dax 18.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
~~~~~~~
|
Trekniver er også kniver som ligger i skuffen.
![]() |
#7 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Vixen 2018Har bare hørt om Caroline Berg Eriksen (fotballfrue?) og Herman Flesvig, og Kevin Vågenes, selvsagt. Jeg har fremdeles ikke klart å finne en blogg som fenger meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() Sv: Vixen 2018Fniser litt av en vits jeg leste om oppfordring til å ta influencer-vaksine :nerd:
![]() |
#9 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Vixen 2018Jeg kjenner at jeg blir så grinete over at mennesker uten noe som helst å melde har så mye makt, og er "influencers". Det er egentlig bare trist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Eneste grunnen jeg kan komme på om hvorfor hun fikk ærespris, var 10-års jubileum - ikke så mye annet.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Vixen 2018Dævver av ærespris. Eksponering av barn, juks i kommentarfelt og manipulering av bilder, et skyhøyt forbruk, pro ana, brudd på alkoholloven med dertil kritikk av Helsedirektoratet mm. Tviler på at jeg hadde blitt hyllet på min jobb, forråsiresånn.
![]() |
#13 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Nei, har ikke hørt om henne
![]() |
![]() |
#15 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Vixen 2018Jeg er som rine og izzi. De fleste har jeg aldri hørt om, og de ytterst få jeg har hørt navnet på vet jeg ikke hva står for, og har aldri sett bloggene deres.
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: Vixen 2018Jeg syns vel både Caroline Berg Eriksen og Funkygine er fæle til å eksponere barna sine. Og alt styret med at bloggere ikke klarer å merke postene sine som reklame når de får tusenvis av kroner for å fremme produkter gjør meg også irritert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Elsker gamlis- godis
Enig. Er så lei av alt dette, ordet influencer, sutringen og livet de promoterer som stort sett handler om fasader og reklame.
![]() |
#20 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Jeg har fått med meg såpass, prøvde bare å være kort. Men for ordens skyld, jeg har ikke lest bloggene til de influencerne som blogger, eller fulgt instagramprofilene til de som bruker Instagram, eller snapchatprofilene til de som bruker snapchat. Eller youtubekanalen til de som er youtubere, eller podcastene til de som podcaster. Og så bortetter. :utdyper: Jeg anser meg ikke som i målgruppa. Og jeg leser heller ikke saker i avisene som handler om influencere, ser ikke realityserier hvor de deltar, eller prisutdelinger hvor de premieres. Så derfor er det bare et fåtall jeg har hørt om, og selv disse vet jeg svært lite om, siden jeg stort sett bare har sett overskriftene.
![]() |
|
|