|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Yes, we can!!
|
![]() Fant en larve (ikke bille) i ny melposeHentet en ny, uåpnet melpose i boden nå, og sølte litt mel på benken. Så så jeg det jeg først trodde var en liten bit stekt kjøttdeig, til den begynte å røre på seg.
![]() |
#3 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fant en larve (ikke bille) i ny melposeDet er ikke en brun pelsbille-larve som tilfeldigvis lå på kjøkkenet og fikk mel over seg, da?
![]() |
#4 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Fant en larve (ikke bille) i ny melposeIflg min kontakt i møllebransjen blir ikke noe mel malt så fint at ikke et egg kan få blitt med. Korn og mel er et biologisk materiale, og det kan følge med endel av naturen. Det kan også forekomme smitte i butikk, feks. Er det en stor flerpakk som nettopp er åpnet, kommer det kanskje hele veien fra mølla eller før. Har plastforpakningen vært åpen feks i kjeller kan det være hvasomhelst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Fant en larve (ikke bille) i ny melposeJeg stresser ikke med slikt jeg. Kaster den posen det kom fra, kikker kjapt over om dette er et utbredt problem i skuffen den lå (har enda ikke skjedd). Thats it. Farlig er det vel neppe, bare litt ekkelt.
![]() |
#6 |
Smugleser
|
![]() Sv: Fant en larve (ikke bille) i ny melposeYuack.
![]() |
#7 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Fant en larve (ikke bille) i ny melposeDet er nok larven av en melmøll som har sneket seg med melet ditt. Helt ufarlig, men like fullt dødsekkelt.
![]() |
#8 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Fant en larve (ikke bille) i ny melposeKjære vene, vi kan da ikke ha en slik tråd uten minst ett creepy bilde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Fant en larve (ikke bille) i ny melposeOmg.
![]() |
#10 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fant en larve (ikke bille) i ny melposeNår jeg finner uting ved en produkt, kontakter jeg produsenten. Greit å si fra, synes jeg, slik at det ikke skjer igjen. Det hender at man må sende produkten i retur. Det hender også at man får erstatningsvare. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Fant en larve (ikke bille) i ny melposeVi har hatt problemer med larver frå majorstubiller i tørrvarer. Dei flyg, så det er ikkje så mykje å gjere for å unngå dei, anna enn å fjerne tilholdssted og fryse ned ting dei har slått seg ned i.
![]() |
![]() |
#12 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() Sv: Fant en larve (ikke bille) i ny melpose
"Majorstuebille" = brun pelsbille
![]() |
|
|