|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
bits and pieces
|
![]() Hva vasker jeg kjøkkendører med?Jeg hater kjøkkenet mitt. Matte dører som jeg ikke får rene. Altså, synlig møkk blir jo borte, men det sitter igjen "blanke" flekker. Synes best hvis du ser skrått på.
![]() |
![]() |
#2 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Hva vasker jeg kjøkkendører med?Salmiakkvann? Jeg vaska mitt hvite kjøkken med salmiakk før jul, og fikk vekk de fleste flekkene og skjoldene, men måtte skrubbe litt. Brukte mikrofiberklut og svamp med skrubbeflate.
![]() |
![]() |
#3 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hva vasker jeg kjøkkendører med?
Vil ikke det ødelegge malingen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Hva vasker jeg kjøkkendører med?
Sikkert, hvis man ikke tynner den ut riktig, eller skrubber for hardt? Jeg brukte blandingsforholdet som sto oppgitt på flaska for vask av malte flater, og jeg skrubba bare på gjenstridige flekker og og tørka over ellers. Det gikk bra med dørene mine, skjønt det lukta litt maling der jeg skrubba som verst. Svigermor salmiakkvasker kjøkkenet hver jul, trur jeg.
![]() |
![]() |
#7 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Hva vasker jeg kjøkkendører med?Nei det tror jeg ikke. Hvis jeg f.eks bruker JIF kjøkken og vasker over dørene med en klut, så er det akkurat som om det er en hinne over flekkene og jeg får ikke vasket det på en måte.
![]() |
![]() |
#8 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva vasker jeg kjøkkendører med?Mildt salmiakkvann, evt dampvask. Og tørk over med en tørr microfiberklut, så slipper du skjolder pga vann som sitter igjen. Funker som bare det!!
![]() |
#9 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hva vasker jeg kjøkkendører med?Bland natron og Zalo. Funker som bare det til all kjøkkenvask.
![]() |
![]() |
|
|