Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hvilken HP-bok er best?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Se resultatene: Hvilken HP-bok er best?
The Philosopher’s Stone 1 2,44%
The Chamber of Secrets 1 2,44%
The Prisoner of Azkaban 20 48,78%
The Goblet of Fire 5 12,20%
The Order of the Phoenix 4 9,76%
The Half-Blood Prince 7 17,07%
The Deathly Hallows 3 7,32%
Deltakere: 41. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-07-07, 11:47   #1
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilken HP-bok er best?

Nå som alle sju er ute, må vi selvsagt ha en avstemning om hvilken som er best. Begrunn gjerne svaret ditt, og husk å bruke spoilertagger om du vil skrive om plottet i Deathly Hallows!

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 12:07   #2
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken HP-bok er best?

Jeg stemte The Order of the Phoenix, for det var den første boken jeg leste uten å ha sett filmen først.

Om jeg derimot ikke hadde sett noen av filmene først, synes jeg den første var best skrevet, kanskje ...

Gammel 25-07-07, 12:14   #3
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes fortsatt Azkaban er overlegent best – den har et helt fantastisk plott, den er tett og økonomisk skrevet, og den har masse interessant samvirke mellom de viktigste personene. Man får vite veldig mye nytt, samtidig som det er åpenbart bare er toppen av isfjellet. Og så har den kanskje den beste morsom-men-mørk-cocktailen av alle bøkene.

Jeg synes Order of the Phoenix er den dårligste, i hvert fall den dårligst komponerte. Den har for mye daukjøtt.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 12:19   #4
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg synes fortsatt Azkaban er overlegent best – den har et helt fantastisk plott, den er tett og økonomisk skrevet, og den har masse interessant samvirke mellom de viktigste personene. Man får vite veldig mye nytt, samtidig som det er åpenbart bare er toppen av isfjellet. Og så har den kanskje den beste morsom-men-mørk-cocktailen av alle bøkene.

Jeg synes Order of the Phoenix er den dårligste, i hvert fall den dårligst komponerte. Den har for mye daukjøtt.

Er i grunen enig med deg om The Order of the Phoenix , men gleden over å lese noe som jeg ikke allerede visste slutten på, var så stor at jeg ikke brydde meg noe om det.

Gammel 25-07-07, 14:45   #5
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes fortsatt Azkaban er overlegent best

Helt klart. Jeg har følelsen av at suksessen etter dette, om den kanskje ikke gikk Rowling til hodet, iallefall kom i veien for grundig redigeringsarbeid, og det er synd, fordi historiene hadde fortjent enda bedre enn det vi har fått.

Ben "Harry Potter and the Abandoned Editor" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 18:49   #6
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er sannelig ikke sikker jeg. Det er sikkert å banne i kjerka her, men jeg klarer ikke helt å skille bøkene fra hverandre. Jeg har lest alle bare en gang og er kommet halvveis i den siste.

Jeg likte ihvertfall The order of the Phoenix dårligst. Den tok langt tid for å komme til poenget... De må ha kuttet ut mye da de laget filmen.

(Hva heter The goblet og fire på norsk?)

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 18:53   #7
Left
Passiv

Standard

Synes også Fangen fra Azkaban er best, uten å ha lest den siste.

Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 22:37   #8
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

PoA, såklart.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 22:39   #9
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Goblet of Fire er den dårligste, synes jeg. Jeg synes den er litt for lang og litt for fjollete.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 22:44   #10
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

PoA er den beste, tett etterfulgt av GoF, synes jeg. PoA var så utrolig spennende, ikke en side for mye. Men jeg synes hun greide å opprettholde spenningen, handlingene, gåter osv veldig bra i GoF også. Jeg var veldig positiv overrasket etter bok fire, for å si det sånn. Det hadde vært lett å bli skuffet ettersom PoA var så bra. Phoenix syntes jeg derimot ikke var allverden, og Halfblood Prince er etter min mening den allerdårligste av bøkene.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 22:44   #11
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Stemte Goblet of Fire, men syns Order of the Phoenix er like bra.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 22:56   #12
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg liker også Fangen fra Azkaban best, med Føniksordenen på andreplass. Men ingenting slår den aller første gangen jeg leste den første boka - den følelsen av å virkelig bli slukt inn i en handling, uten noen forventninger eller forhåpninger på forhånd. Så den beste leseropplevelsen hadde jeg med De vises sten første gang jeg leste den.

IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 23:29   #13
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg likte Azkaban-boka best. Den gjorde utrolig sterkt inntrykk på meg og var spennende hele tiden.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 23:47   #14
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

The Half -blood prince er min favoritt, The prisoner of Azkaban nr.2

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 01:00   #15
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Min favoritt er den foerste, the Philosophers Stone. Den er ikke nodvendigvis den beste, men den gjorde at jeg ble helt frelst paa Harry Potter og hans magiske verden.

OotP likte jeg minst, den var for mye "transportetappe".

Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 09:17   #16
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den siste, helt klart. Jeg har bare kommet halvveis, men den er helt fantastisk til nå.

Gammel 26-07-07, 09:23   #17
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Den siste, helt klart. Jeg har bare kommet halvveis, men den er helt fantastisk til nå.

Da har du myyye spennende foran deg!!!

Gammel 26-07-07, 09:28   #18
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I know. Leser den sakte helt bevisst, fordi jeg MÅ ha noe lesestoff her i Oslo, spesielt i bilen frem og tilbake. Hadde ikke overlevd 8 timer i bil i går uten HP.

Gammel 26-07-07, 09:29   #19
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Standard

Jeg leste den ut på to dager. Men når jeg får boka i posten, skal jeg lese den en gang til, litt saktere.

Gammel 26-07-07, 14:21   #20
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

PoA her også. De senere er blant annet for lange, synes jeg. (Ikke at jeg ikke likte å lese dem, eller at jeg har noe mot lange bøker, men de kunne med fordel vært strammet inn en hel del og tjent på det. Særlig GoF, hvis jeg husker riktig.)

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:04.