|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
| Se resultatene: Hvilken HP-bok er best? | |||
| The Philosopher’s Stone |
|
1 | 2,44% |
| The Chamber of Secrets |
|
1 | 2,44% |
| The Prisoner of Azkaban |
|
20 | 48,78% |
| The Goblet of Fire |
|
5 | 12,20% |
| The Order of the Phoenix |
|
4 | 9,76% |
| The Half-Blood Prince |
|
7 | 17,07% |
| The Deathly Hallows |
|
3 | 7,32% |
| Deltakere: 41. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
kamerat
|
Hvilken HP-bok er best?Nå som alle sju er ute, må vi selvsagt ha en avstemning om hvilken som er best. Begrunn gjerne svaret ditt, og husk å bruke spoilertagger om du vil skrive om plottet i Deathly Hallows!
|
|
|
#2 |
|
|
Sv: Hvilken HP-bok er best?Jeg stemte The Order of the Phoenix, for det var den første boken jeg leste uten å ha sett filmen først.
|
|
|
#3 |
|
kamerat
|
Sv: Hvilken HP-bok er best?Jeg synes fortsatt Azkaban er overlegent best – den har et helt fantastisk plott, den er tett og økonomisk skrevet, og den har masse interessant samvirke mellom de viktigste personene. Man får vite veldig mye nytt, samtidig som det er åpenbart bare er toppen av isfjellet. Og så har den kanskje den beste morsom-men-mørk-cocktailen av alle bøkene.
|
|
|
#4 |
|
|
Sv: Hvilken HP-bok er best?
Er i grunen enig med deg om The Order of the Phoenix , men gleden over å lese noe som jeg ikke allerede visste slutten på, var så stor at jeg ikke brydde meg noe om det.
|
|
|
#5 |
|
-
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Hvilken HP-bok er best?Jeg er sannelig ikke sikker jeg. Det er sikkert å banne i kjerka her, men jeg klarer ikke helt å skille bøkene fra hverandre. Jeg har lest alle bare en gang og er kommet halvveis i den siste.
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Synes også Fangen fra Azkaban er best, uten å ha lest den siste. |
|
|
|
#8 |
|
Ansvar for egen luring
|
Sv: Hvilken HP-bok er best?PoA, såklart.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Ansvar for egen luring
|
Sv: Hvilken HP-bok er best?Goblet of Fire er den dårligste, synes jeg. Jeg synes den er litt for lang og litt for fjollete.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
|
|
|
|
|
#10 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hvilken HP-bok er best?PoA er den beste, tett etterfulgt av GoF, synes jeg. PoA var så utrolig spennende, ikke en side for mye. Men jeg synes hun greide å opprettholde spenningen, handlingene, gåter osv veldig bra i GoF også. Jeg var veldig positiv overrasket etter bok fire, for å si det sånn. Det hadde vært lett å bli skuffet ettersom PoA var så bra. Phoenix syntes jeg derimot ikke var allverden, og Halfblood Prince er etter min mening den allerdårligste av bøkene.
|
|
|
#11 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Hvilken HP-bok er best?Stemte Goblet of Fire, men syns Order of the Phoenix er like bra.
|
|
|
|
#12 |
|
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvilken HP-bok er best?Jeg liker også Fangen fra Azkaban best, med Føniksordenen på andreplass. Men ingenting slår den aller første gangen jeg leste den første boka - den følelsen av å virkelig bli slukt inn i en handling, uten noen forventninger eller forhåpninger på forhånd. Så den beste leseropplevelsen hadde jeg med De vises sten første gang jeg leste den. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Hvilken HP-bok er best?Jeg likte Azkaban-boka best. Den gjorde utrolig sterkt inntrykk på meg og var spennende hele tiden.
|
|
|
#15 |
|
Trøtt
|
Sv: Hvilken HP-bok er best?Min favoritt er den foerste, the Philosophers Stone. Den er ikke nodvendigvis den beste, men den gjorde at jeg ble helt frelst paa Harry Potter og hans magiske verden. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Hvilken HP-bok er best?Den siste, helt klart. Jeg har bare kommet halvveis, men den er helt fantastisk til nå.
|
|
|
#17 |
|
Prematurmamma
|
Da har du myyye spennende foran deg!!!
|
|
|
|
#18 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Hvilken HP-bok er best?I know.
|
|
|
#19 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Hvilken HP-bok er best?Jeg leste den ut på to dager.
|
|
|
|
#20 |
|
flisespikker
|
Sv: Hvilken HP-bok er best?PoA her også.
|
![]() |
|
|