|
Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Søt og rar
|
![]() Trær på balkong?Jeg bor i sone 2 sørvestvendt og har en større balkong uten overbygg. Jeg er ikke så glad i direkte sol og kunne tenke meg å ha noen store planter/busker/trær i store potter, gjerne med potensiale til å bli 3-4 meter høye. Men hva kunne det ha vært? Noen gode forslag?
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trær på balkong?Spennende! Håper du får noen gode tips.
![]() |
#3 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Trær på balkong?Syrin funker fint så lenge potten er svææær og du passer godt på den/dekker den til mot frost/is/vårsol. Husk gjødsel. Andre hardføre busker funker, sikkert forsythia også. Vet noen synes bambus både rasler, skjermer og vokser fort, men har ingen erfaring selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Trær på balkong?Bambus!
![]() |
#6 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Trær på balkong?Skal du ha verandahage anbefaler jeg å bruke nedfallsblader og annet planteavfall til jordforbedring. Enten ved å grave det rett ned i jorda eller bruke bokashi. Drenering er viktig - jeg foretrekker sinkspann som jeg selv borrer hull i 3-4 cm over bakkenivå. Da renner ikke vannet rett ut når de er tørre sommerstid. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|