|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Textrovert
|
![]() Feilmelding på oppvaskmaskin - er det verdt å prøve reparatør?Vi har en Siemens oppvaskmaskin som nå bare viser feilmelding E 09. Vi har googlet og funnet ut at det betyr at det er noe feil med varmeelementet. Vi har prøvd ta ut kontakten og prøve på nytt, men det hjelper ikke. Jeg ringte kundeservice som sa at de kunne sende reparatør, men vedkommende ville ikke uttale seg om dette var en feil som vanligvis kunne fikses eller ikke. Prisen for reparatør er 1349 kroner (før moms, vil jeg tro). Jeg har tidligere fått reparatører til å se på både vaskemaskin og stekeovn, men i begge tilfellene var det ingenting de kunne gjøre, og jeg er ergo lei av å kaste tusenlapper ut vinduet.
![]() |
#2 |
|
![]() Sv: Feilmelding på oppvaskmaskin - er det verdt å prøve reparatør?Hadde neppe prøvd reperatør, men prøvd å fikse selv før jeg kasta den hvertfall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Textrovert
|
![]() Sv: Feilmelding på oppvaskmaskin - er det verdt å prøve reparatør?Ser altfor vanskelig ut. Kanskje mannen kan prøve ... Og multimeter? Jeg får høre om det er noe elektrikerlærlingnaboen har.
![]() |
#5 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Feilmelding på oppvaskmaskin - er det verdt å prøve reparatør?Jeg hadde ikke sovet godt med et hjemmereparert varmeelement i hus. Jeg liker ikke engang mine egne, friske, men gamle hvitevarer. Gamle hvitevarer er visstnok en av de vanligste brannårsakene.
![]() |
![]() |
#6 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Feilmelding på oppvaskmaskin - er det verdt å prøve reparatør?Hvis den er mindre enn 5 år så ville jeg gjort det (reklamasjon).
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Feilmelding på oppvaskmaskin - er det verdt å prøve reparatør?Jeg hadde nok kjøpt ny.
![]() |
#8 |
Textrovert
|
![]() Sv: Feilmelding på oppvaskmaskin - er det verdt å prøve reparatør?Jeg kvier meg også for å fikse ting selv, så jeg tviler vel på at det vil skje. Dessverre ingen reklamasjonssak, den er eldre enn som så. Jeg tror vi har hatt den i sju år.
![]() |
#10 |
heimføing
|
![]() Sv: Feilmelding på oppvaskmaskin - er det verdt å prøve reparatør?Jepp, ny maskin. Reparatør-prisen er sannsynligvis pr. time, evt er det startkostnaden og medgått tid + kjøring + deleprisen kommer i tillegg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
can-jur
|
![]() Sv: Feilmelding på oppvaskmaskin - er det verdt å prøve reparatør?Prisen er med mva. De kan ikke oppgi pris til privatpersoner uten mva.
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: Feilmelding på oppvaskmaskin - er det verdt å prøve reparatør?Når varmeelementet på vår oppvaskmaskin røk innenfor garantien valgte produsenten å bare sende oss en ny. Så vet ikke om det tyder på at det koster mye å reparere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Textrovert
|
![]() Sv: Feilmelding på oppvaskmaskin - er det verdt å prøve reparatør?Kjøre til verksted? Kjenner at det er enda mer uaktuelt enn å få reparatør hit. Jeg husker nå også at vi i tillegg til vaskemaskin og stekeovn også har hatt reparatører til å fikse kjøleskapet. Men uten hell. Men der hadde vi to dager (!) igjen av garantitiden, så da fikk vi ny. Men vi har altså aldri opplevd at noen har klart å reparerere hvitevarene våre. Så jeg tror nok det heller mot at vi må kjøpe ny.
![]() |
#14 |
can-jur
|
![]() Sv: Feilmelding på oppvaskmaskin - er det verdt å prøve reparatør?Ja? Puttet maskinen i bilen og kjørt til lokalt hvitevareverksted. De gir et prisoverslag. Og leverer den til gjenvinning om det ikke er aktuelt å reparere. Ut må den jo uansett.
![]() |
![]() |
#15 |
![]() Sv: Feilmelding på oppvaskmaskin - er det verdt å prøve reparatør?
Men om de kjøper ny og får montert tar jo ofte de som leverer med seg den gamle. Greit å slippe den biten synes jeg.
![]() |
#16 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Feilmelding på oppvaskmaskin - er det verdt å prøve reparatør?Vi hadde fått reparatør hjem. Ikke forsøkt å fikse selv.
![]() |
![]() |
#17 |
Medlem siden: Jan 2011
Ja, det er mye som er verdt å reparere. Vi fikset selv vaskemaskinen i fjor ved hjelp av youtube og en ny sensor til 250 kroner. Tenkte det var en såpass liten utgift at det var verdt det selv om det skulle vise seg at det ikke funket. Og den går fortsatt fint nesten et år etterpå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
can-jur
|
Hæ? Man betaler for levering og montering men kvier seg for et overslag på reparasjon?
![]() |
![]() |
#19 |
Mente at om man kjøper ny vil ofte de som leverer den nye ta med seg den gamle gratis.
![]() |
#20 |
can-jur
|
OK. Jeg var faktisk ikke klar over at det var et alternativ engang. Vi har alltid hentet selv og montert selv.
![]() |
![]() |
|
|