|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
|
![]() Hvor vanskelig kan det nå egentlig være å bygge en sofa?Egentlig er planen å trekke om den svære hjørnesofaen jeg har, men nå begynner den å bære veldig preg av å ha blitt mishandlet av bikkje, tenåringer og treåring (og meg) i lengre tid, så jeg føler det er bortkasta å kle inn det skranglete skroget i fløyel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Hvor vanskelig kan det nå egentlig være å bygge en sofa?Det står for Just F** Google It. Det var det jeg fikk tips om hos Maxbo da jeg spurte om brosjyre "lettvegg for dummies".
![]() |
#6 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvor vanskelig kan det nå egentlig være å bygge en sofa?Jeg har (selvfølgelig) researchet det.
![]() |
#7 |
|
![]() Sv: Hvor vanskelig kan det nå egentlig være å bygge en sofa?Nå har jeg den ferdig skissert (i hodet mitt), og trenger bare standard skumgummi, trengs ikke tilpasses. Kan gjenbruke puter fra sofa(ene) jeg har nå. Trekk syr jeg selv i Stoff&Stil møbelvelour, det er bare 130,- meteren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvor vanskelig kan det nå egentlig være å bygge en sofa?Du har altså verdens beste innstilling til tilsynelatende umulige prosjekt.
![]() |
#11 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hvor vanskelig kan det nå egentlig være å bygge en sofa?Faren min snekret en sofa etter tegning i Bonytt på tidlig 70-tall. Den var veldig lang, med en slags ribber over et rom på baksiden (altså oppbevaringsplass). Trekket var oransj litt sånn ujevnt stoff. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Sv: Hvor vanskelig kan det nå egentlig være å bygge en sofa?
Hjælpes. Jeg er fortsatt mildt traumatisert etter puffen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Sv: Hvor vanskelig kan det nå egentlig være å bygge en sofa?Åkei plukker opp igjen denne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Sv: Hvor vanskelig kan det nå egentlig være å bygge en sofa?Jeg pleier ikke lukke øynene når jeg drar kortet altså. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor vanskelig kan det nå egentlig være å bygge en sofa?Men hvor lett er det å dra stoff over skumplast og attpåtil klare å sy det sammen? Mulig det er lurt å legge noe plast imellom når du skal få det sammen? Skumplast er lite samarbeidsvillig altså.
![]() |
|
|