|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Stressa 2019Vi er visst så stressa at vi blir syke av det, vi damer. Debatten har gått et par uker i VG - og i andre medier. Dette er de noen av innleggene i saken.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West Sist redigert av Pøblis : 01-07-19 kl 14:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Stressa 2019Jeg blir provosert av det samme som deg. Hvorfor kan ikke far være mer hjemme med barna når de er små?
![]() |
#3 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Stressa 2019Jeg er så hjertens enig med deg. Hvem er disse folka egentlig.
![]() |
#4 |
heimføing
|
![]() Sv: Stressa 2019Enig med Pøblis, man kan lure på om tilbakeslaget er her (har selvsagt lest boka da den kom). Har dagens mødre hatt det for godt? Herlighet, jeg føler meg skikkelig gammel når jeg stiller det spørsmålet. :knirk: |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Stressa 2019Jeg begynte i barnehage da jeg var 5 måneder - bedriftsbarnehage til et spesialsykehus som var så desperate etter arbeidskraft at de skaffet både barnehage til meg og bolig til foreldrene mine. Er det jeg som burde vært stressa over å ha begynt i barnehage så tidlig? Og er jeg det? Eller var det et problem for moren min? (Som midt på 70-tallet syntes hun hadde skutt gullfuglen med både jobb, barnehageplass OG bolig.)
![]() |
![]() |
#6 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Stressa 2019Jeg er så enig. Og har til dels løst det ved å servere barna mine kilovis med halv- og helfabrikata. Så langt er de sunne og friske og i god helse, så helt barnemishandling nekter jeg at det er - selv om mange mener det eneste gode er hjemmelaget fra topp til tå. Men jeg føler absolutt press på at jeg burde vært flinkere mht matopplegget i heimen, jeg gjør jo det. Jeg bare legger det til siden.
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Stressa 2019Eg og er 100% enig. Og er veldig forundra over at Facebook-venninner som eg i alle år har rekna som høgst oppegåande plutselig begynner å dele linkar til artiklar om kor farlig det er er med barnehage for 1-åringer og at familier må få bestemme 100% sjølv korleis dei skal dele permisjonen.
![]() |
#8 |
Enda en som trener
![]() Sv: Stressa 2019Jeg blir også skikkelig provosert av dette. Endelig har vi fått en permisjonsordning som faktisk kan bidra til en mer reel likestilling og så begynner mødrene å sutre |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Off the map.
|
![]() Sv: Stressa 2019Vi har en av verdens beste permisjonsordninger. Det synes jeg vi burde sette pris på. Og selv blir jeg bare mer sliten hvis jeg skulker jobben enda, da blir det jo dobbelt så mye å gjøre neste dag.
![]() |
#10 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Stressa 2019
Dette synes jeg er veldig viktig. Jeg synes innlegget i VG var usedvanlig sutrete - og historieløst. å fremstille dagens situasjon som et hasardiøst, sosialt eksperiment blir en veldig merkverdig konstruksjon, synes jeg.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Stressa 2019Har du sett dette innlegget? ("Jeg har skulket jobben og det må vi snakke litt om). Det var vel det som sparket igang de andre innleggene i VG. Og DETTE innlegget, det gjør meg faktisk skikkelig grinete. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Kjære vene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Klare sjøl
![]() Sv: Stressa 2019For et mehe.
![]() |
#14 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Stressa 2019Jepp. Jeg har lest alle.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Stressa 2019Nå bare synser jeg, basert på familie og omgangskrets - det er ikke sikkert dette er relevant i det hele tatt, men: |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Librocubicularist
|
Eg trudde det var eit dårlig forsøk på satire då eg begynte å lese det.
![]() |
![]() |
#17 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
NAV burde ha lest den der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Klare sjøl
![]() Sv: Stressa 2019Jeg lurer også på hva hennes leder tenker jeg om hen leser den artikkelen?
![]() |
#19 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() Sv: Stressa 2019Jeg er 44 år og jeg synes fremdeles det er kjempedeilig å dra hjem til foreldrene mine og være "barn", dvs jeg tar i mot oppvartning som de tilbyr. Er det feil? Jeg synes det er noe helt annet enn å ta en egenmelding og en fridag fra jobben.
![]() |
#20 |
Earthling
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Stressa 2019Jeg er nok oppgitt av henne fra artikkelen m^2 siterte. Bestemte staten at hun skulle få to barn? Det er ikke lett å vite hva man går til, men man kan godt få tenke litt. Jeg har tre barn, en med diagnoser, og var så "heldig" å få junibarn til slutt. Men da måtte vi foreldre bare bli enda flinkere til lå samarbeide om å få mai og juni til å gå opp. I år har vi fått de andre barna til å hjelpe. Så utenkelig som det kan føles, går det an å prioritere hva man deltar på. For min del sa jeg nei til en hyggelig jobbfest i juni. Det var den eneste fridagen jeg fikk i den 3-ukersperioden, og der fikk jeg energien jeg trengte til å komme meg gjennom perioden. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|