|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Ditt beste slanketips - ikke nødvendigvis suntHar endelig skjønt hvorfor jeg veier 10 kilo mer enn før jeg fikk barn... Jeg legger på meg av middag. Før jeg fikk barn spiste jeg middag 2-3 ganger i uken. Nå må jeg jo lage middag hver dag, og ift middag spiser jeg Altfor mye... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Ditt beste slanketips - ikke nødvendigvis suntFor meg funker det best å spise jevnlig, og være bevisst mengden på porsjonene. Og kutte ut sjokolade.
![]() |
#3 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Ditt beste slanketips - ikke nødvendigvis suntKutte chips, sjokolade, kake, boller og brus..
![]() |
#4 |
Off the map.
|
![]() Sv: Ditt beste slanketips - ikke nødvendigvis suntJeg legger på meg av drittmat. Når jeg greier å spise normal mat går det bra.
![]() |
#5 |
![]() Sv: Ditt beste slanketips - ikke nødvendigvis sunt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Tittel og tittel....
|
Du legger nok på deg av dette om du spiser mat i tillegg. Jeg har også gått ned de gangene jeg bare spiste sånne greier, men når man putter mat på i tillegg så legger man på seg. Så lenge det som går inn er mer enn det man forbrenner så legger man på seg.
![]() |
#7 |
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ditt beste slanketips - ikke nødvendigvis suntIkke drikke ting som inneholder kalorier som ikke tilfører deg noe ellers (brus, saft), og man kan med fordel spise frukt i stedet for å drikke juice. Ellers en eller annen proteinkilde til hvert måltid, og nok grønnsaker.
![]() |
#8 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Ditt beste slanketips - ikke nødvendigvis suntLagt på meg noen kg, men jeg beveger meg for lite og så er det kanskje også litt pga alder ? Skal ta tak over sommeren.
![]() |
#9 |
Ja. Men når jeg spiste sånt orket jeg ikke mat. Nå tåler jeg ikke sukker lenger pga sykdom. Ikke at jeg ville fortsatt å leve sånn altså. 😊 |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Leser
|
![]() Sv: Ditt beste slanketips - ikke nødvendigvis suntMitt beste tips er å telle kalorier i en periode for å se hvor det "butter" hos deg. Jeg i alle fall greier ikke å vite hvor jeg legger inn på kalorier uten å telle. Jeg ser at folk generelt sett er flinkere enn meg på dette, da.
![]() |
#11 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Ditt beste slanketips - ikke nødvendigvis suntMer. Mer mat, mer grønnsaker, mer vann, mer mosjon. Mer sunt fett, mer tannpuss.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Ditt beste slanketips - ikke nødvendigvis suntHadde jeg spist mye godteri hver dag, hadde jeg lagt på meg. Litt is hver dag går bra, eller sjokolade, men foretrekker is. Jeg har ikke egentlig noe slanketips fordi jeg justerer meg i tide, men tror jeg har et tips likevel. Da jeg flyttet for meg selv i vinter, og lot det meste av serviser o.l. stå igjen hos eksen, er det kun et retro servise fra Stavanger Flint som er i bruk. De middagstallerkene er mye mindre enn de nyere fra forrige bolig, og jeg tenker at det må jo være en grei måte å regulere porsjonene på? Jeg spiser alltid bare én porsjon, men mulig andre ikke har den vanen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Klar
|
![]() Sv: Ditt beste slanketips - ikke nødvendigvis suntJeg må spise ordentlig mat først. Så all usunn mat kommer på toppen. Og det er ikke slik at jeg ikke spiser usunn mat selv om jeg spiser ordentlig mat først. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Ditt beste slanketips - ikke nødvendigvis suntKonkret tips til middag fra ernæringsfysiologen min er å forsyne seg på kjøkkenet, ikke ved bordet. Nok protein, fokus på grønnsaker. Du får spise det du har forsynt deg med, ikke noe mer.
![]() |
#16 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Ditt beste slanketips - ikke nødvendigvis suntDropp alkohol, godis og kaker.
![]() |
#17 |
Klar
|
Eh, dette var ikke akkurat tips, mer hjertesukk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Ditt beste slanketips - ikke nødvendigvis suntMer usunne tips: Det er mye kalorier i alkohol. Hvis du vet du skal drikke vin/øl, kutt ned på matinntaket den dagen elelr kanskje heller dagen etter.
![]() |
#19 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Ditt beste slanketips - ikke nødvendigvis suntPeriodisk faste funker bra for mange. Noen har spisevindu på åtte timer i døgnet og spiser for eksempel bare lunsj og middag, i.e spiser mellom 12.00 og 20.00, andre har en-to fastedager i uka.
![]() |
#20 |
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: Ditt beste slanketips - ikke nødvendigvis suntFor meg har det å jobbe med psyken vært det viktigste. Finne ut hva som trigger en og når man må være oppmerksom på hvordan man reagerer. F.eks. har folk en tendens til at dersom de har spist noe de ikke skulle spise, så spiser de enda mer drittmat den dagen fordi da er dagen uansett spolert. Selv om det logiske jo er å spise sunt resten av dagen slik at den sjokoladen ikke hadde noe å si. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|