Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Nyfødtlue fra Nøstebarn

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-07-07, 17:18   #1
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nyfødtlue fra Nøstebarn

Jeg har nettshoppet en liten lue i ull fra Nøstebarn, og tok den minste størrelsen, 62/68 (antok det var nyfødtstørrelse). Nå har den kommet, og jeg synes lua er så innmari liten. Noen som har peiling på luestørrelser? Har jeg forvillet meg inn i prematurstørrelser eller er nyfødte virkelig så små?

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-07, 17:22   #2
lil'c
Passiv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Nyfødtlue fra Nøstebarn

62/68 er nok nyfødt ja.
Min lille premature snuppe hadde strl. 38 i sin første nøstebarn lue og den var altfor stor.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-07, 22:02   #3
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Nyfødtlue fra Nøstebarn

Hvilken lue har du bestilt? Jeg brukte str. 62/68 til gutten min i starten i alle fall av de vanlige tynne babyluene i ull fra Nøstebarn. Vi gikk fort over til str. 74/80 når han var en ca. 3 måneder. Selv om ull luene ser små ut, så vokser dem liksom litt når en får dem på.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-07, 22:07   #4
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyfødtlue fra Nøstebarn

Babyer er små, Minax. Har du glemt det?

Gammel 28-07-07, 22:46   #5
Ekorn
Studenten

Ekorn sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Var den i ullfrottè? Jeg kjøpte en slik da jeg var gravid, og den var microliten. Husker ikke str, men det sto ikke noe om at den var tilegnet pramature da jeg bestillte. Dårlig.

Gammel 28-07-07, 22:50   #6
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nyfødtluer er jo kjempesmå. Jeg husker jeg kjøpte en som var litt større for jeg tenkte at babyen min ikke fikk hodet inn i den andre. Øh, det holder vel å si at den jeg kjøpte var meget for stor til ham.

apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-07-07, 00:57   #7
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Hvilken lue har du bestilt? Jeg brukte str. 62/68 til gutten min i starten i alle fall av de vanlige tynne babyluene i ull fra Nøstebarn. Vi gikk fort over til str. 74/80 når han var en ca. 3 måneder. Selv om ull luene ser små ut, så vokser dem liksom litt når en får dem på.

Det høres bra ut, det sånn tynn babylue i ull jeg har ja. Da beholder jeg den da, har spart på emballasjen sånn i tilfelle.

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Babyer er små, Minax. Har du glemt det?

Ja, jeg har visst det. Vet jo de er små, men SÅ små?

Opprinnelig lagt inn av Fjalleballe, her.

Var den i ullfrottè? Jeg kjøpte en slik da jeg var gravid, og den var microliten. Husker ikke str, men det sto ikke noe om at den var tilegnet pramature da jeg bestillte. Dårlig.

Nei, ikke fullfrotté.

Takker for svar! Og satser på at den vil passe i starten ihvertfall.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-07, 01:25   #8
Ophelia
Rosebud

Ophelia sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sunset Bvld.
Ophelia er litt kulOphelia er litt kul
Standard

Åh! En slik lue tok vi på lillesøster på sykehuset da hun kun var noen minutter gammel. *sentimental*

Det var ikke store greiene, men passet vel i et par, tre uker etter fødselen mener jeg å huske.

Gammel 29-07-07, 09:14   #9
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Slike er jo lett å selge brukt. Dersom den blir for fort for liten vil sikkert noen her inne kjøpe den!
Og det er jo ganske håpløst på sånne små med for store luer.

apan er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:51.