|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
En som trener
|
Nyfødtlue fra NøstebarnJeg har nettshoppet en liten lue i ull fra Nøstebarn, og tok den minste størrelsen, 62/68 (antok det var nyfødtstørrelse). Nå har den kommet, og jeg synes lua er så innmari liten. Noen som har peiling på luestørrelser? Har jeg forvillet meg inn i prematurstørrelser eller er nyfødte virkelig så små? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Passiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Nyfødtlue fra Nøstebarn62/68 er nok nyfødt ja. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Re: Nyfødtlue fra NøstebarnHvilken lue har du bestilt? Jeg brukte str. 62/68 til gutten min i starten i alle fall av de vanlige tynne babyluene i ull fra Nøstebarn. Vi gikk fort over til str. 74/80 når han var en ca. 3 måneder. Selv om ull luene ser små ut, så vokser dem liksom litt når en får dem på. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Epikur
|
Sv: Nyfødtlue fra NøstebarnBabyer er små, Minax. Har du glemt det?
|
|
|
#5 |
|
Studenten
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nyfødtlue fra NøstebarnVar den i ullfrottè? Jeg kjøpte en slik da jeg var gravid, og den var microliten. Husker ikke str, men det sto ikke noe om at den var tilegnet pramature da jeg bestillte. Dårlig.
|
|
|
#6 |
|
I mål
|
Sv: Nyfødtlue fra NøstebarnNyfødtluer er jo kjempesmå. Jeg husker jeg kjøpte en som var litt større for jeg tenkte at babyen min ikke fikk hodet inn i den andre. Øh, det holder vel å si at den jeg kjøpte var meget for stor til ham. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
En som trener
|
Sv: Nyfødtlue fra Nøstebarn
Det høres bra ut, det sånn tynn babylue i ull jeg har ja. Da beholder jeg den da, har spart på emballasjen sånn i tilfelle.
Nei, ikke fullfrotté. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Rosebud
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sunset Bvld.
![]() ![]() |
Sv: Nyfødtlue fra NøstebarnÅh! En slik lue tok vi på lillesøster på sykehuset da hun kun var noen minutter gammel. *sentimental*
|
![]() |
|
|